לא נוקיה הישראלית: אמבלייז מחסלת את הטלפון הסלולרי שלה

קצת יותר מחצי שנה לאחר שהכריזה על הטלפון הסלולרי שלה - First Else, אמבלייז ששינתה את שמה ל-Else מחסלת כמעט לחלוטין את עסקי הסלולר שלה ■ "אנחנו לא רואים את עצמנו כשחקנית נישה קטנה"

קצת יותר מחצי שנה לאחר שהכריזה על הטלפון הסלולרי שלה - First Else, אמבלייז מוביייל ששינתה את שמה ל-Else מחסלת כמעט לחלוטין את עסקי הסלולר שלה. החברה הודיעה היום בבוקר לבורסה בלונדון, שהיא החליטה לא לייצר את המכשיר שלה, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמים עם מפעילות סלולר בעולם. לגלובס נודע שהחברה גם מתכננת לפטר את רוב העובדים בחברה, הכוללים כ-15 אנשים.

Else הציגה את המכשיר שלה בכנס הסלולר בברצלונה בחודש פברואר, כאשר הדגם כלל מסך בגודל 3.5 אינץ', מצלמת 5 מגה פיקסל, GPS ותקשורת דור 3.5. הבשורה של הדגם עליו החברה עבדה למעלה משנתיים כלל ממשק מגע מבוסס לינוקס - ELSE Intuition שפותח בשיתוף חברת ACCESS. הרעיון כאן, שאת רוב הפעולות המשתמש היה מסוגל לבצע ביד אחת בעזרת האגודל הימני. יכולת שאמורה לעזור לעבוד עם המכשיר בצורה יותר אינטואטיבית.

Else החליטה לנסות למכור את הקניין הרוחני של הפלטפורמה שלה ואת שאר הפטנטים שנמצאים במכשיר. כך עולה מההודעה שלהם לבורסה.

זהו לא הטלפון הראשון ש-Else החזיקה בקטלוג שלה, לפני שנים החברה השיקה בשיתוף פרטנר את דגם האלפא סייל, מכשיר שלא זכה להצלחה. זהו לא הכישלון הראשון בתחום הסלולר בארץ, גם מודו לא הצליחה עם הדגם הראשון שלה שהושק בשנה שעברה, רק שבניגוד ל-Else החברה הוציאה מוצר לשוק בעולם וגם בישראל והיא כרגע עובדת על מכשיר שני.

אחת הטעויות של Else הייתה שהחברה ניסתה ללכת ישר בגדול ולא לנסות להשיק את המכשיר קודם בישראל, בשביל לבחון את התגובות שלו. בהדגמות של המכשיר שנערכו בעת ההכרזה שלו, החברה לא טרחה להוסיף למכשיר תמיכה בעברית והיא שקלה להשיק אותו כאן רק בהמשך הדרך.

בראיון שערך אמיר קופרווס, מנכ"ל Else בסוף השנה שעברה עם גלובס, הוא סיפר ש"השוק צמא לטלפון השונה משאר המכשירים, וזו הסיבה שהסלולרי שלנו יצליח להתחרות בשאר החברות. לדבריו, "השוני שלנו ממכשירים אחרים ימשוך לקוחות".

קופרווס הוסיף שהוא לא רואה את עצמו כנוקיה הישראלית. "אנחנו לא רואים את עצמנו כשחקנית נישה קטנה. בטווח הארוך אנחנו שואפים להיות בין חמש היצרניות הגדולות, אבל אנחנו ריאלים, ויודעים שזה לא יקרה בשנתיים הקרובות, כמו שאפל לא הייתה שם כבר עם המוצר הראשון שלה". קופרווס לא היה זמין היום לתגובה.