מכתשים אגן נופלת ב-3% על רקע דו"חות מונסנטו

מתחרתה האמריקאית של מכתשים אגן הציגה רווח מתואם של 81 סנט למניה בהתאם לתחזיות האנליסטים - המכירות הסתכמו ב-9.85 מיליון דולר ■ מנהלי מונסנטו: "החברה חזקה ומצוייה בעמדה טובה לצמיחה עתידית"

חברת מונסנטו , ענקית החקלאות והאגרו-כימיה האמריקנית, פירסמה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה המציגות רווחים בהתאם לתחזיות המוקדמות של בנקי ההשקעות המובילים בארה"ב.

החברה דיווחה על מכירות בסך של 2.962 מיליארד דולר בשלושת החודשים האמורים - ובכך משלימה מכירות של 9.845 מיליארד מתחילת השנה. מדובר בירידה של יותר מ-6% במכירות ברבעון ביחס לתקופתה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי נחתך כמעט בחצי ועמד על 384 מיליון דולר לעומת 694 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מאז תחילת השנה רשמה מונסנטו רווח נקי של 2.342 מיליארד דולר.

הרווח המתואם למניה למשקיעי החברה ברבעון (ללא הכנסות והוצאות חד פעמיות) עמד על 0.81 דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים שצפו רווח מתואם שבין 79 ל-80 אגורות. מתחילת השנה הרוויחו משקיעי מונסנטו סכום של 4.21 דולר למניה.

לפני כחודש צנחה מניית מונסנטו לשפל של 3 שנים בעקבות אזהרת רווח חמורה שפירסמה, לפיו היא מצטמצמת בתחום הפעילות של קוטלי העשבים. בהתאם, הודיעה החברה כי היא צופה שהרווח למנייה בשנת 2010 כולה יסתכם בטווח שבין 2.4 ל-2.6 דולר. החברה הודיעה על המהלך, לטענתה, בעקבות התחרות הקשה מכיוונן של החברות הגנריות, בהן גם מכתשים אגן הישראלית.

מכתשים אגן עצמה, שבשליטת כור של נוחי דנקנר, הודיעה השבוע על רכישת חברת האגרו-כימיה אלבאו (Albaugh) תמורת סכום המוערך בכ-800 מיליון דולר. סכום העסקה שווה בגודלו לכמחצית משוויה של מכתשים עצמה (1.65 מיליארד דולר), כך שהיא צפויה למנף את היקפה.

על פי תנאי ההסכם, מכתשים אגן תשלם תמורת הרכישה 340 מיליון דולר במזומן עם השלמתה ועוד 455 מיליון דולר באשראי לשבע שנים. בנוסף תעביר החברה 59 מיליון מניות של מכתשים, כ-12% מהון המניות. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה.