אליוט ספיצר חוזר - בינתיים רק לטלוויזיה: יגיש תוכנית ב-CNN

‎‎מושל מדינת ניו-יורק לשעבר, שנודע כ"שריף של וול סטריט"‏, פרש לאחר שנחשף כי השתמש בשירותיה של זונה ‏‎

‎‎אליוט ספיצר, לשעבר מושל מדינת ניו-יורק, שהתפטר בחרפה לפני שנתיים לאחר שהודה כי השתמש בשירותיה של זונה, יהפוך לאחד משני המגישים בתוכנית חדשה ב-‏CNN‏.

‏מרשת החדשות ‏CNN‏ נמסר כי האיש שזכה לגדולה פוליטית כתובע הכללי של מדינת ניו-יורק ולכינוי "השריף של וול סטריט" בגין מאבקו הבלתי נלאה בעבירות פיננסיות, יגיש את התוכנית יחד עם כלת פרס הפוליצר, קתלין פרקר, בעלת טור ב"וושינגטון פוסט" הידועה כשמרנית קרת-רוח.

‏‎‎‏"תוכנית כייפית"

‏‎‎פרקר, שהטור שלה מופיע בסינדיקציה בעיתונים שונים ברחבי ארה"ב, אמרה בהודעה שפרסמה ‏CNN‏ כי "עם אליוט ספיצר כמגיש-שותף לצדי, ייפגשו עולם הפיננסים והעולם הרגיל של האיש ברחוב. בטוח שלא יהיה משעמם".

ספיצר, איש המפלגה הדמוקרטית, הבטיח כי התוכנית "תספק מידע, תאתגר ותשעשע". ספיצר אמר עוד כי מבחינתו תפקיד המגיש הוא "הזדמנות להשתתף בתוכנית כייפית". הוא סירב להשיב לשאלות אם ישקול לחזור לזירה הפוליטית בעתיד.

‏אבל גם ללא הכרזה על התמודדות על משרה פוליטית בהמשך, ספיצר שב בהדרגה לזירה הציבורית. הוא כותב עבור המגזין המקוון "סלייט" ומופיע כפרשן בתוכנית "זמן אמיתי עם ביל מאהר" של ‏HBO‏. בחודש מאי הוא שימש מנחה-אורח בתוכנית של דילן רטיגן ב-‏MSNBC‏.

‏ספיצר, שלא הועמד לדין בשערוריית הזנות, אמר לאחרונה למגזין "פורצ'ן" כי הוא "מתוסכל בצורה שלא תיאמן" מהעובדה שהוא כבר לא מכהן כמושל, וכי אינו פוסל ניסיון נוסף להיבחר לתפקיד ציבורי. "אני אוהב פוליטיקה", אמר ספיצר ל"פורצ'ן".

‏למרות כל תשומת-הלב שמקבל ספיצר, קרוב למחצית מהמשתתפים הניו-יורקים בסקר שערך באפריל מכון דעת הקהל של מריסט קולג' אמרו כי ספיצר צריך לנסות ולהיבחר שוב למשרה ציבורית מתישהו. עם זאת, אמרו מרבית הנסקרים כי לא היו רוצים לראות אותו מנסה לעשות זאת כבר השנה.

‎‎פינה משלו

‏‎‎לי מירינגוף, מנהל מריסט, אמר כי המשרה ב-‏CNN‏ תעניק לספיצר פינה משלו באור הזרקורים, בעודו ממתין לראות אם הבוחרים יתחילו לגלות סלחנות כלפי חטאיו. "זה הגיוני שהוא ימשיך לשמור על נראות, בעודו מברר לעצמו מה הוא רוצה לעשות בטווח הארוך מבחינה פוליטית, ואם הבוחרים ירככו את עמדתם כלפיו", אמר מירינגוף לרויטרס.

‏CNN‏, בבעלות טיים וורנר, מתקשה להתמודד עם הירידה בשיעורי הצפייה בפריים-טיים מאז הבחירות לנשיאות ב-2008. הרשת מבקשת לרענן את צוותי המגישים שלה, על רקע תחרות עזה מצדן של יריבות כגון ‏MSNBC‏ ופוקס ניוז.