האם הרכבת הקלה בתל-אביב תצא סוף סוף לדרך? ל"גלובס" נודע כי הושגו הסכמות בשתי הסוגיות העיקריות שנותרו במחלוקת בין המדינה לזכיינית - החוב הארוך ותוצאות ביטול ההסכם עקב הפרת הזכיין.
הסרת שתי הסוגיות שהוגדרו Deal Breakers על-ידי המדינה פותחת למעשה את הדרך להשלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט ולהשארתו במתכונתו הנוכחית. הסוגיה המרכזית שנותרה במחלוקת נוגעת לאפשרות מכירת המים שיופקו במהלך עבודות כריית התחנות התת-קרקעיות. נציגי רשות המים הצטרפו לדיונים בנושא זה.
בנוסף נותרו במחלוקת סוגיות משניות העוסקות במספר אבני הדרך שלפיהן ישולם לזכיינית מענק ההקמה של המדינה. קבוצת MTS בניהולו של יוחנן אור מורכבת מאפריקה ישראל, סימנס, אגד, CCECC הסינית, סוארס דה קוסטה הפורטוגזית. את הליווי הפיננסי לפרויקט אמור לספק קונסורציום בנקים זרים בראשות KFW ו-L-Bayern הנמצאים בבעלות ממשלת גרמניה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.