בית הנבחרים אישר הרפורמה בפיננסים, הסנאט צפוי למתן

כעת עשויים ינסו נציגים רפובליקנים לנסות ולנצל את הדחייה בהצבעה בסנאט להשפיע על המתלבטים כדי שיביעו נגד ויביאו לביטולה של הרפורמה

בית הנבחרים האמריקאי אישר אמש (ד') את הרפורמה הגדולה במערכת הפיננסית בארה"ב, אשר ירחיב את יכולת הפיקוח הממשלתית. הצעת החוק עברה בתמיכתם של 237 חברי קונגרס והתנגדותם של 192 חברים. עם זאת, הסנאט האמריקני, שיצביע על הרפורמה בשבוע הבא (רק לאחר חופשת יום העצמאות החל ב-4 ביולי) צפוי למתן את ההחלטות, על רקע התנגדויות והסתייגויות של חלק מחברי המפלגה הרפובליקנית.

"היום העברנו מסר חד וברור שהחגיגה נגמרה", אמרה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, והוסיפה: "הפירמות בוול סטריט יצטרכו מהיום לנהוג בזהירות ולהפסיק עם חוסר האחריות שהובילה לאבדן משרות ברחבי המדינה".

כעת עשויים ינסו נציגים רפובליקנים לנסות ולנצל את הדחייה בהצבעה בסנאט להשפיע על המתלבטים כדי שיביעו נגד ויביאו לביטולה של הרפורמה. עם זאת, הסיכוי שזה יקרה הוא נמוך וכנראה שלבסוף תימצא פשרה בין המחנות.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שיבח כצפוי את אישור הרפורמה ואמר כי הינה "ניצחון של המעמד הבינוני והעובד באמריקנה ובעם מדובר בניצחון של כל אמריקאי אשר הושפע מחוסר הזהירות וחוסר האחריות שהוביל לאבדן של מיליוני משרות".