ב-IBI ממליצים על גזית גלוב בעקבות ההתרחבות בקנדה

שי ליפמן מותיר המלצתו לגזית גלוב על "קנייה" בפרמיה של 34% על מחיר השוק ■ טוען כי החשיפה לכלכלה הצפון אמריקנית זולה יותר דרך מניית גזית גלוב עצמה

"להערכתנו זול יותר לרכוש כיום מניות של גזית גלוב ", אומר הבוקר (ה') שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות IBI בסקירה שהגיעה לידי "גלובס". יצוין כי הערכה זו מפתיעה היות ומרבית האנליסטים המסקרים את המניה - עד הנפקת קבוצת עזריאלי חברת הנדל"ן הגדולה בבורסה בתל-אביב - העריכו כי המנייה מתומחרת באופן מלא. ליפמן מסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 44 שקלים - פרמיה של 33.9% על שער הבסיס של המניה הבוקר, טרם פתיחת המסחר.

ההמלצה של האנליסט מ-IBI מגיעה לאור חדשות מכיוון קנדה - FCR (First Capital Realty), זרוע הפעילות המרכזית של הקבוצה שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל (50.6%), רכשה אתמול שני נכסים בהיקף מאה מיליון דולר קנדי. זאת, יום לאחר שגייסה הון בסך 50 מיליון דולר קנדי. גזית גלוב היא חברת נדל"ן מניב ופעילותה המרכזית של הקבוצה היא בתחום מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים.

נכס אחד בהינו במחוז בריטיש קולומביה (כ-27 אלפי מ"ר), בתפוסה של כ-98%, עליו שילמה כ-84.5 מיליון דולר קנדי. הנכס ממוקם במטרופולין של וונקובר, בו מחזיקה החברה 22 נכסים בשווי של כ-528 מיליון דולר קנדי. השני צנוע הרבה יותר - כ-4,000 מ"ר בקלגרי שנרכש תמורת כ-15.1 מיליון דולר קנדי.

"הרכישות ממשיכות את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה תוך הגדלת הנוכחות שלה באזורים בהם היא פעילה", אומר ליפמן. כידוע, המשבר הכלכלי האחרון בעולם כמעט ופסח על כלכלת קנדה, "ותוצאות החברה שיקפו את זה", כך על-פי ליפמן.