טרישה: אין בעיה בתוכניות הצנע - להיפך, זה ניהול תקציבי טוב

"אנו נמצאים בתקופה בה אנו צריכים לנהל את התקציבים באופן הדוק מאד" אמר נשיא הבנק האירופי המרכזי ■ טרישה לוחץ בכך על הממשלות האירופיות לקצץ את הגירעונות התקציביים ■ "מיתון נוסף לא צפוי להתרחש באירופה"

"אנו נמצאים בתקופה בה אנו צריכים לנהל את התקציבים באופן הדוק מאד" אמר לעיתונאים צרפתיים נשיא הבנק האירופי המרכזי, ז'אן קלוד טרישה תוך שהוא לוחץ בכך על הממשלות האירופיות לקצץ את הגירעונות התקציביים. טרישה אמר כי פעולה כזו תעודד את התחזקות הצמיחה הכלכלית בכך שתשפר את האמון של הצרכנים והמשקיעים. "אין לי שום בעיה עם תוכניות הצנע, להיפך, אני רואה בכך ניהול תקציבי טוב".

טרישה טען באזני הכתבים גם כי "מיתון נוסף לא צפוי להתרחש באירופה" ולדבריו תוצאות מבחני העמידות של הבנקים האירופיים שיפורסמו ב-23 ביולי יהיו גם כן גורם משמעותי בהשבת הביטחון של הצרכנים והמשקיעים בשווקים.

"האמון הוא המפתח לצמיחה, ואם אתה לא יכול לעורר אמון בעמידות המדיניות הפיסקאלית, אז לא תהיה לך צמיחה - שני הדברים משלימים האחד את השני" ציין טרישה והעריך כי הקיצוצים התקציביים לא יחנקו את הצמיחה ולדבריו כשלון לחסום פערים תקציביים יהיה מסוכן באותה המידה להתאוששות".

"המדינות המפותחות ככלל, משני צידי האוקיינוס האטלנטי וביפן צריכים לתת משנה תוקף ליכולתם לאמץ במהירות תגובות לתנאי השוק המשתנים במהירות ולפעול לרפורמות מבניות".

הערות אלו מחזקות את התוכניות שהוצגו על ידי ראשי מדינות ה-G20 בחודש שעבר בטורונטו, המייצגים 85% מכלכלת העולם, אשר הגיבו לתוכניות הממשלות האירופיות המתכוונות להתגבר על משבר החוב הפוקד את האיזור באמצעות קיצוץ בגירעונות התקציביים.