מפת הפקקים למחר: צעדת שליט יורדת לאיילון דרום בבוקר

(עדכונים שוטפים) - צעדת שליט תיכנס מחר ליומה העשירי ■ מארגני הצעדה הודיעו למשתתפים להגיע מחר ב-7:30 בבוקר סמוך למרכז עזריאלי, משם יירדו באיילון דרום לכיוון בית דגן, דרך כביש 1

צעדת שליט תיכנס מחר (ג') ליומה העשירי. מארגני הצעדה הודיעו למשתתפים להגיע מחר ב-7:30 בבוקר סמוך למרכז עזריאלי, משם יירדו באיילון דרום לכיוון בית דגן, דרך כביש 1. משמעות הדבר, כי התנועה בשעת השיא מחר בבוקר צפויה להתעכב וצפויים פקקים כבדים.

ב-13:00 ייערך אירוע צהריים בספרייה הציבורית בבית דגן; ב-16:00 תמשיך משפחת שליט בצעדה, מצומת רמלה (כביש 44) עד מרכז העיר רמלה; ב-18:00 יתקיים אירוע ב"גן הנשיא" ברמלה. וב-20:00 ייערך אירוע בגבעת ברנר, כשהמשפחה שם. בשעה 17:30 יתקיים קונצרט למען גלעד בפארק הלאומי אשכול, וצפויים להשתתף בו 10 חברי כנסת.

היום: 15 אלף התכנסו בעצרת

צעדת שליט נכנסה הבוקר (ב') ליומה התשיעי ועם ההגעה לתל אביב הנהגים הרגישו בעומסי התנועה באזור גוש דן. במסגרת מסע המחאה המשיכו בני משפחתו של החייל החטוף המלווים באלפי ישראלים נוספים לצעוד בלב העיר, שם נערך טקס בכיכר רבין - במשטרה העריכו את מספר המשתתפים בכ-15,000 אנשים.

בין הנואמים בעצרת היום היו גם גם הרב ישראל מאיר לאו, רבה של העיר תל אביב, "בשביל צבי, נועם ואביבה גם אני הייתי מוכן להתחלף גם גלעד, כדי שיחזור בשלום הביתה. אינני מצוי בפרטי המשא ומתן, אבל אני לא מבין מדוע במשך ארבע שנים רק נער אחד נושא על כתפיו את כל ביטחון המדינה", אמר הרב לאו לקול תשואות המשתתפים.

בשעה 07:30 החל המסע בצומת גלילות ומשם עשו הצועדים את דרכם לכיוון עיריית תל אביב. המשתתפים עברו בין השעות 08:30-09:00 ברחוב פנקס בצפון העיר. ב-10:30 נערכה הפסקה ברחוב קפלן ולאחר מכן המשיכו בני משפחת שליט ותומכיהם לצעוד ברחוב אבן גבירול.

ממרחב ירקון של המשטרה נמסר, כי נרשמו עומסי תנועה בצומת גלילות וכי העומסים צפויים להתגבר במהלך היום. המשטרה מזהירה כי שיבושים צפויים גם בתנועת התחבורה הציבורית ומבקשת מהנהגים שלא להגיע לעיר ברכבם.

נועם שליט: "לא נחזור בלי גלעד"

"אנחנו לא יכולים לקבל את העמדה של 'יש הצעה לחמאס ואנחנו מחכים לתשובה'", אמר יואל שליט, אחיו של גלעד. "זו לא עמדה מקובלת. האחריות היא של ראש הממשלה לקדם את המשא ומתן ולהפעיל מנופי לחץ. אנחנו גם צריכים לקדם את העניין בצורה אקטיבית", הוסיף שליט.

"אנחנו צועדים את הצעדה של העם", טען שליט. "בכל מקום שהלכנו ועד היום העם הצטרף אלינו והביע רצון לראות את גלעד בבית. אני מקווה שהצעקה הזאת תגיע גם למקבלי ההחלטות". עוד הדגיש שליט כי המחאה אינה נגד ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו רוצים לחזק אותו ולהזכיר לו שגלעד זו אחריות שלו", אמר שליט שהזכיר את משבר האמון הקשה שהיה לבני המשפחה לקראת סוף כהונתו של אולמרט והתייחס לזמן אותו מתכוונת המשפחה לבלות מול ביתו של נתניהו כשאמר: "לפי ההרגשה שלי זו תהיה תקופה יותר ארוכה מאשר אצל אולמרט".

"המטרה שלנו בצעדה הייתה להביא את הדברים למבחן הציבורי ואני חושב שבזה לפחות אנחנו מצליחים", אמר נועם שליט, אביו של גלעד. בהתייחס לדבריו של בנו יואל שטען כי ככל הנראה תבלה המשפחה זמן רב מול ביתו של ראש הממשלה, אמר: "אנחנו לא יכולים לנבא. אנחנו נשאר כמה שצריך ונחזור רק עם גלעד".

צירי התנועה נעצרו

דרך נמיר מכיוון צפון לדרום: עם התקדמות הצעדה נסגרו הבוקר (ב') קטעי הכביש החוצים את רחובות קק"ל, איינשטיין, חיים לבנון, רוקח, יהודה מכבי, פנקס, ז'בוטינסקי, ארלוזרוב, שאול המלך וקפלן. בין 7:30 ל-10:00 נסגרו העליות מנתיבי איילון מכיוון מזרח למערב מהמחלפים קק"ל, ההלכה והשלום.

רחוב קפלן נסגר לתנועה בין 9:30 ל- 10:00. נחסמה התנועה מרמת גן בין דרך פרשת דרכים לדרך מנחם בגין. מהשעה 10:30 רחוב אבן גבירול לכיוון צפון נסגר לתנועה בין רחוב קרליבך ועד ככר רבין. בסמוך לשעה 11:30 הרחוב נחסם לתנועה לשני הכיוונים בקטע שבין רחוב ארלוזרוב לרחוב שאול המלך.

שלוש שעות לאחר מכן הגיעה קבוצה מצומצמת בלבד לכרם שלום, לנקודה בה נחטף גלעד. ב-17:30 יתקיים בפארק הלאומי אשכול קונצרט הזעקה בניצוחו של זובין מהטה ובהשתתפות שלמה ארצי.

במסגרת האירוע לא תותר כניסה לרכבים פרטיים, אלא רק להסעות מאורגנות. לקונצרט צפויים להגיע בין היתר השר מיכאל איתן, סגן השר דני אילון, השחקנית גילה אלמגור והשגריר הגרמני.