מזרחי טפחות: השקעה כיום בסקטור הגז היא בסיכון גבוה

האנליסטית יעל מישלי רואה בדלק קידוחים את ההשקעה האטרקטיבית ביותר, ומעניקה לה המלצת קניה ומחיר יעד של 12.29 שקל ■ "לישראמקו פוטנציאל לעליית שווי משמעותית, לאחר סגירה פיננסית של מימון פרויקט תמר"

שתי תגליות גז טבעי הפכו, בשנתיים האחרונות, את חלום האנרגיה תוצרת הארץ מציאותי יותר. שנים ספורות לפני תום הפקת הגז בפרויקט ים תטיס, הממוקם מול חופי אשקלון, התגלה ואומת פוטנציאל גז בכמות משמעותית בקידוחי תמר ונמצא פוטנציאל בכמות גדולה בקנה מידה בינלאומי בפרוספקט לווייתן.

כלכלני מזרחי טפחות פרסמו היום (ב') סקירה על סקטור הגז הטבעי, ממנה גזרו את שווי השותפויות דלק קידוחים , אבנר , ישראמקו ורציו .

האנליסטית יעל מישלי מדגישה כי "כל השקעה, במחירים הנוכחיים, ביחידות ההשתתפות הינה השקעה בסיכון גבוה. אנו רואים כיום בדלק קידוחים את ההשקעה המעניינת יותר מבין ארבע יחידות ההשתתפות. עם זאת, לישראמקו פוטנציאל לעליית שווי משמעותית, לאחר סגירה פיננסית של מימון פרויקט תמר".

מישלי רואה בדלק קידוחים את ההשקעה האטרקטיבית ביותר, ומעניקה לה המלצת קניה ומחיר יעד של 12.29 שקל, המשקף אפסייד של כ-26%. גם אבנר מקבלת המלצת 'קנייה', עם מחיר יעד של 1.94 שקל, המשקף אפסייד של 14% ואילו ישראמקו זוכה להמלצת "החזק" בלבד, עם מחיר יעד של 47 אגורות. עם זאת, "לישראמקו פוטנציאל לעליית שווי משמעותית, לאחר סגירה פיננסית של מימון פרויקט תמר".

חשוב להדגיש, עם זאת, שמדובר במחירי יעד שחושבו לפי היוון של 13%. ברמת היוון של 10% מתקבלים מחירי יעד גבוהים הרבה יותר, 15.15 שקל לדלק קידוחים, 2.40 שקל לאבנר, ו-74 אגורות לישראמקו.

לשותפות רציו, שיש לה אחזקות רק במאגר 'לווייתן' שלא נחשב עדיין לתגלית (סיכוי של 50% לתגלית בקנה מידה גדול בינלאומי. קידוח אקספלורציה בחודשים הקרובים), מעניקה מישלי המלצת 'החזק' עם מחיר יעד של 27.2 אגורות.