בזכות הגידול בהכנסות מעמלות: רווחי MSCI זינקו ב-23%

החברה המנהלת את המדדים הפופולרים בקרב המשקיעים המוסדים לשם מעקב אחר שוקי המניות והאג"ח דיווחה על רווח של 35 סנט למניה לעומת צפי ל-31 סנט ■ הכנסותיה קפצו ב-14% ל-125.2 מיליון דולר

רווחי MSCI inc., החברה המנהלת את מדדי ה-MSCI עלו ברבעון הפיסקאלי השני ב-23%, ועקפו את תחזיות האנליסטים, העלייה מיוחסת להמשך הזינוק החד בהכנסות מעמלות המבוססות על נכסים.

ברבעון שהסתיים ב-31 במאי דיווחה MSCI על רווחים של 24.1 מיליון דולר או 22 סנט למניה, לעומת 19.6 מיליון דולר או 19 סנט שהרוויחה החברה ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול סעיפים חד פעמיים כגון מחיקות, עלות ביצוע עסקאות והוצאות על החזר חובות, דיווחה החברה כי רווחיה זינקו ל-35 סנט לעומת 27 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסותיה קפצו ב-14% ל-125.2 מיליון דולר, כאשר שיעור הגידול במספר המנויים למדדי המניות של החברה עלו ב-5.6% וההכנסות מעמלות המבוססות נכסים זינקו ב-69%.

האנליסטים בשוק ציפו כי החברה תדווח על רווח של 31 סנט למניה ועל הכנסות של 123 מיליון דולר.

"הביקושים למוצרינו המשיכו להתחזק, ועדות לכך היא רמת השיא הרבעונית במכירות החדשות ובשיפור שחל בשיעור ההחזרים השנתיים" אמר יו"ר ומנכ"ל החברה, הנרי פרננדז.

MSCI, אשר ידועה בעיקר במעקב אחר מניות ואגרות חוב באמצעות מדדים שונים בהם עושים שימוש בעיקר המשקיעים המוסדיים, הציגה גם גידול בפעילות בעסקיה הדורשים רישום לשם קבלת השירותים.

נציין כי יתכן שגם לישראל היתה השפעה לטובה על הדוחות הנ"ל מאחר ושידרוגה למשק מפותח שהתרחש ב-26 במאי חייב את הגופים המוסדיים הזרים אשר השקיעו בישראל עד כה באמצעות המדדים של השווקים המתעוררים, לעבור במהלך החודשים שקדמו לשידרוג ובעיקר ביום השידרוג ממדדים אלו למדדי השווקים המפותחים.