גדי דנקנר על הסדר החוב: "יש שלב מסוים שבו אומרים די"

"יש לי ילד חדש, אני רוצה הביתה" תימצת דנקנר את תחושותיו בעודו מצוי בניסיונות אחרונים להגיע להסדר בחברת הנדל"ן אלרן, ניסיונות הנמשכים כבר מעל שנה וחצי ■ את 2009 סיימה החברה בהפסד של 66.5 מ' ש'

"יש לי ילד חדש, אני רוצה הביתה", כך תמצת גדי דנקנר, מנכ"ל, יו"ר ומבעלי השליטה בחברת אלרן השקעות , את בקשתו לסיים סוף סוף את סאגת הסדר החוב בחברה שנמשכת כבר מעל שנה וחצי. במהלך אסיפת אג"ח שהתקיימה במשרד עוה"ד ראב"ד מגריזו בנקל, המייצגים את החברה, ניסו נושי החברה השונים להשיג עוד מבעלי השליטה - המשפחות של גדי ובן דודו דורי דנקנר, וזאת בטרם הפנייה הסופית לבית המשפט לצורך אישור ההסדר.

אלרן השקעות נקלעה למשבר והיא אינה עומדת בהחזר החוב לנושיה. את 2009 סיימה בהפסד של 66.5 מיליון שקל, כשבנוסף נצבר לה גירעון של 257 מיליון שקל בהון העצמי, והתחייבויותיה מסתכמות ב-266 מיליון שקל. לדו"חותיה צורפה הערת "עסק חי", המעלה ספק בנוגע להמשך קיומה, ואילו הדו"חות לרבעון הראשון עדיין לא פורסמו.

הסדר החוב המתגבש באלרן כולל המרת כל 2 שקל ערך נקוב באג"ח למניה אחת, כך ש-60% מיתרת החוב יומרו לכ-30% ממניות החברה. בגין יתרת החוב תונפק סדרת אג"ח חדשה בריבית שנתית של 7%, שתיפרע בארבעה תשלומים שווים בין השנים 2015 עד 2018. מחזיקי האג"ח יקבלו גם ביטחונות חדשים.

"מקבלים? עלא-כיפאק"

בחודש אפריל הציבה שופטת ביהמ"ש המחוזי ורדה אלשיך דד-ליין לצדדים להגיע להסדר, שאם לא כן החברה תפורק. מאז, מנהלים החברה ומחזיקי האג"ח מו"מ נמרץ, וחלוקים כיום בעיקר סביב בקשת החברה להעניק פטור מתביעות נגד בעלי השליטה ונושאי משרה בכירים.

לאחר חילופי דברים בין מחזיקי האג"ח לבין עו"ד רונן ציוני, המייצג את אלרן, סיכם דנקנר: "ההסדר היום שופר לטובת מחזיקי האג"ח לעומת ההצעה מלפני שבוע וחצי. מקבלים? עלא-כיפאק. לא? גם עלא-כיפאק. יש שלב מסוים בו אומרים די".

בסוף האסיפה הוחלט להוסיף לכתב ההצבעה אפשרות לאשר את הסדר החוב רק אם משפחת דנקנר תעמיד ערבות כספית משמעותית, לכך שהחברה תעמוד בתשלומים למחזיקי האג"ח. או לחילופין, יינתן פטור מאחריות אישית רק אם החברה תעמוד בכל תנאי ההסדר, ולא רק בתשלום הראשון כפי שמוצע כעת.