כולנו חברות תוכן

הכניסה של חברות מסחריות לעולם התוכן הדיגיטלי תיצור תחרות בלתי צפויה

עולם התוכן הדיגיטלי מחייב חברות לעדכן לעצמן את שאלת "מהות העסק". זאת בעקבות העובדה שקהל הצרכנים שלהן מחפש יותר ויותר אחר הפתרונות לצרכיו באינטרנט.

עם הרחבת פס הגישה, את הפתרונות שלו מחפש הצרכן גם בעולמות הווידיאו. הוא לא רוצה לקרוא תיאורים מילוליים על אלסקה - הוא רוצה לראות את אלסקה ולהבין כיצד היא משתלבת בטיול הקרוב שלו הקיץ; הוא לא רוצה הסברים מייגעים על מערכת "חשמל חכם" - הוא רוצה לראות כיצד עובדת המערכת.

מי יספק לקהל הזה את הפתרונות למיניהם? לשם זורמת התחרות, מי שיכבוש את גבעת התוכן, יהיה זה שיספק גם את הפתרונות.

בעולם הישן, מותג נשען על שם קליט, על סיסמה קולעת ועל אסוציאציות מבריקות של פרסומאים. העולם הזה אמנם לא ייעלם, אבל לצידו צומח במהירות עולם חדש, שבו המותג נתבע להגדיר את עצמו מחדש, להגדיר את גבולות הגזרה שלו ואת איכות הדיאלוג שלו עם צרכניו, עומק תכניו, הוויזואליות והאסתטיקה שלו. הוא חייב להיות מותג המתבסס על דיאלוג חי ושקוף המתחיל כל בוקר מחדש.

הכניסה של חברות מסחריות לעולם התוכן תיצור תחרות בלתי צפויה. מי הוא מלך הגבעה? עם מי יעדיף הצרכן לנהל את הדיאלוג שלו? למשל, הדיאלוג לגבי בניית הטיול שלו הקיץ - האם הצרכן יקיים אותו בפורטל "חיים טוב", או באתר חברת ויזה או באתר אל-על?

הכניסה של חברות מסחריות לעולם התוכן תגרום כנראה גם לשיתופי-פעולה מפתיעים. למשל, בין ערוצי חיים טוב, ויזה ואל-על.

הצרכן החדש לא יסתפק בגירויים ובדימויים, הוא יחפש פתרונות נכונים ויעילים של מחיר, של איכות, אבל גם של אמינות ותגובה מהירה ומדויקת.

מותגי אינטרנט חדשים עוד יקומו, חלקם גם ייעלמו, אך אלה, חזקים וחשובים ככל שיהיו, הם רק הכלים שבאמצעותם נגיע לתוכן. התוכן עצמו יגיע מחברות שיהיה להם עניין מסחרי בו, והן יילחמו לכבוש לעצמן את גבעות התוכן הרלוונטיות להן.

בפעם המי יודע כמה אנחנו חוזרים לאמירה הכל-כך קולעת של מרשל מקלוהן - "המדיום הוא המסר". המדיום הדיגיטלי משתנה מול עינינו בקצב מדהים - והמסרים ישתנו בעקבותיו. אנחנו רק בראשיתו של המירוץ להכתרת מלכי הגבעה.

* הכותב הוא מנכ"ל חברת ענני תקשורת.