התורם הסודי של אגודת העיתונאים: העורך דב יודקובסקי

‎‎יודקובסקי, העורך לשעבר של "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", תרם כ-1.5 מיליון שקל להקמת מרכז תקשורת בבית סוקולוב‏ בת"א ■ לאור התרומה הוחלט כי המרכז, שייפתח בעוד כחודשיים, יישא את שמו של יודקובסקי

‎‎העיתונאי והעורך הוותיק דב יודקובסקי תרם כ-1.5 מיליון שקל לטובת הקמת מרכז תקשורת חדיש בבית סוקולוב בתל-אביב. ל"גלובס" נודע כי תרומתו של יודקובסקי ושל רעייתו לאה היא שהביאה לשיפוץ היסודי שנערך בחודשים האחרונים בבית העיתונאים.

יודקובסקי היה עורך העיתונים "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", ונחשב עד היום לאחד העורכים המשפיעים בתולדות העיתונות הישראלית.

בימים אלה נשלמות העבודות להקמת מרכז תקשורת חדיש בבית סוקולוב, שיכלול מועדון עיתונאים מרווח ואולמות אירועים ממוחשבים. לאור התרומה הוחלט כי המרכז, שייפתח בעוד כחודשיים, יישא את שמו של יודקובסקי.

"אני מודה לאגודת העיתונאים שפנתה אליי והציעה לי לסייע לה להקים בבית סוקולוב מרכז מודרני לתקשורת המצויד באביזרים המשוכללים ביותר", אמר יודקובסקי היום (ג'). "שמחתי להעמיד לרשות האגודה תרומה שתאפשר הקמת מרכז כזה. אני סמוך ובטוח כי המרכז החדש יהיה בית לעיתונאים ובית לפעילות עיתונאית אינטנסיבית בכל ענפי המקצוע, ואני שמח אם פעלתי במשהו להעלאת קרנה של העיתונות שכה חשובה לכולנו".

יודקובסקי, חתן פרס ישראל ופרס סוקולוב, נולד בשנת 1923 בוורשה בירת פולין, גדל בבלגיה ובצרפת, עבר את השואה במחנות ריכוז בפולין, ועלה לארץ בשנת 1945. בשנת 1953 היה לרכז המערכת ועורך בפועל של "ידיעות אחרונות", ובשנים 1986-1989 שימש כעורך הראשי של העיתון. בשנים 1991-1992 היה עורכו הראשי של "מעריב". בשנת 1990 ייסד את בית הספר לעיתונאות "כותרת".

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב, יוסי בר-מוחא, מסר בתגובה: "אנחנו גאים בכך שהמרכז החדש יישא את שמו של אחד מענקי העיתונות בישראל. אגודת העיתונאים מתכבדת בכך שאדם בשיעור קומתו של יודקובסקי פרש את חסותו על המיזם החשוב, שיאפשר להשיב עטרה ליושנה ולהפוך את בית העיתונאים למרכז פעילות שוקק חיים. אנו מודים מקרב לב למשפחת יודקובסקי על תרומתה לטובת ציבור העיתונאים".