האוצר לא ימנע מהרשות השנייה לתחזק את מערך ה-DTT

המשרד צפוי לרכך את עמדתו החד-משמעית בעניין החבילה הדיגיטלית, כפי שהיא מוצגת כיום בחוק ההסדרים, המשקפת בעייתיות אפשרית בהפיכת גוף מפקח לגוף המתחזק מערך שידורים

משרד האוצר מרכך את עמדתו כלפי הרשות השנייה וצפוי להוציא מחוק ההסדרים את הקביעה החד-משמעית כי יש להעביר את מערך ה-DTT (חבילת הערוצים הדיגיטלית עידן +) מידיה.

טיוטת החוק, כפי שהיא היום, קובעת כי עלולה להיווצר בעייתיות לאור העובדה שהגוף המתחזק את השידורים והגוף המפקח עליהם יהיה אחד.

כעת נסוגים באוצר מהקביעה החד-משמעית בדבר האנומליה בדבר, ונוטים לקבוע כי נושא זה יידון מחדש בחודשים הקרובים.

במסגרת המלצות האוצר, הוחלט לבחון את הרחבת מערך עידן + ואת אופן הפעלתו, המונה היום 5 ערוצים בלבד - 1, 2, 10, 33 ו-99. זאת בין היתר על מנת להוות אלטרנטיבה ראויה יותר בעבור הצרכנים שלא רוצים או יכולים להתחבר לכבלים או ללוויין.

באוצר עדיין מאמינים כי יש לבחון האם נכון כי ראוי שגוף הקשור במדינה או גוף אחר יפעילו את המערך, וגם לפקח עלי תכניו במידה מסוימת.

מערך ה-DTT, עידן +, הוקם על-ידי הרשות השנייה בהובלת מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, ובימים אלה הוא מופץ על-ידה. מערך המשדרים שמקימה הרשות השנייה אמור לשמש גם את רשות השידור, ערוץ 99 והערוצים המסחריים, העוברים דרך חדר השידור של הרשות השנייה, הגוף הרגולטורי המפקח על שידורי ערוצים 2 ו-10.

הגופים אשר מועברים לציבור על-ידי מערך הטלוויזיה הדיגיטלית מחויבים בתשלום. המטרה היא להביא בשנת 2012 לכיבוי מלא של השידור הקרקעי בישראל.

באוצר אישרו את הדברים.