אחרי H&M: ג'ורג' חורש במו"מ לרכישת רשת שילב

חורש הוא גם יבואן מותג הרכב טויוטה לישראל ■ רשת שילב מגלגלת כ-160 מיליון שקל בשנה ■ המו"מ מול מייסדי שילב, שושי ואיציק אורן, אינו כולל את חברת טייני לאב שבהחזקתם ‏

‎‎ג'ורג' חורש, זכיין רשת האופנה השבדיתH&M ‎‏ בישראל ויבואן מותג הרכב טויוטה, בדרך להרחבת עסקי הקמעונאות: ל"גלובס" נודע כי חורש מנהל משא-ומתן לרכישת רשת שילב מידי שושי ואיציק אורן.

‏רשת שילב, שנוסדה בשנת 1974 על-ידי הזוג אורן, היא הרשת הגדולה ביותר למוצרי תינוקות בארץ. הרשת עוסקת במכר של חבילות לידה הכוללות ריהוט לחדרי תינוקות, עגלות לתינוקות ומוצרים משלימים. פרט לכך, הרשת פועלת בשתי קטגוריות עיקריות נוספות: אופנה לתינוקות וילדים עד גיל 7 וכן קטגוריית הצעצועים לתינוקות ופעוטות.

רשת שילב מחזיקה בחברת "שסק" העוסקת ביבוא מוצרי תינוקות. הזוג אורן מחזיק גם ביצרנית הצעצועים "טייני לאב" המוכרת את מוצריה ברשת שילב אך מייצאת אותם בנוסף לחו"ל. ככל הנראה, העסקה אינה כוללת את חברת "טייני לאב".

‏לפי הערכות בשוק, מחזור המכירות של חברת שילב עומד על 270 מיליון שקל בשנה, כאשר רשת שילב אחראית לכ-160 מיליון שקל מתוכם.

רשת שילב נהנתה במשך שנים רבות משליטה וכמעט בלעדיות בשוק התינוקות, שנחשב לשוק רווחי. ואולם, ב-3 השנים שוק התינוקות עובר שינוי עם התגבשותן של רשתות נוספות. בשוק בולטת רשת "מוצצים", המונה 9 סניפים, ורשת "ד"ר בייבי" של קבוצת אלון, המונה 21 סניפים. רשת נוספת הפועלת עם מספר מצומצם של סניפים היא רשת "ביג בייבי".

עם זאת, רשת שילב הצליחה לשמור על מעמדה הבכיר בשוק.

‏חורש פרץ בסערה לשוק האופנה המקומי כאשר קיבל את הזכיינות לרשת ‏H&M‏ ופתח עד כה 3 סניפים של המותג בארץ. ההצלחה שלH&M ‎‏ באה במקביל לקשיים שחווה המותג טויוטה בארץ, כחלק מהקשיים של המותג בחו"ל.

‏דובר שילב מסר בתגובה: "החברה הינה חברה פרטית, ואיננו נוהגים להתייחס לנושאים עסקיים פנימיים של החברה. אכן מספר משקיעים ישראליים ובינלאומיים פנו באחרונה לשילב על מנת להיכנס כשותפים אסטרטגים. בשלב זה אין משהו במגעים אלה שהבשיל לכדי משא-ומתן".‏

תגובתו של חורש לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.