עם רווחים של מאות מיליוני שקלים בשנה מעסקי הרכב והמוסכים, מנתבים היבואנים סכומים עצומים לעסקים נוספים של נדל"ן, תשתיות, שירותים ומסחר • אלו הם בעלי ההון שמעדיפים להתנהל מתחת לרדאר, אך מחזיקים ברבים מהעסקים המשפיעים על החיים בישראל
אחרי הסאגה במכרז לרכישת אתר אשכול, ג'ורג' חורש מגדיל את אחזקותיו בתחנת הכוח - וירכוש את אחזקות תעבורה ב"אשכול אנרגיות", כך שקבוצת יוניון בשליטתו תחזיק באופן ישיר ב-20% ממניות החברה תמורת ערכן הנקוב • "זו הבעת אמון גדולה בקבוצת דליה ובסינרגיות הקיימות בקבוצה בכלל ובעסקה לרכישת תחנת אשכול בפרט", מסר עובד דבי, מנכ"ל דליה חברות אנרגיה
לאחרונה חשף גלובס כי בעלי תחנת הכוח הפרטית מבקשים לצאת מההסכם עליו חתמו בעבר מול אנרג'יאן, בשל העיכוב בהפקת הגז ממאגר כריש, ולעבור לתמר • כעת הודיעה שותפות תמר כי ההסכם נחתם, בכפוף למספר תנאים מתלים וכי ההסכם צפוי להגדיל את ההכנסות מהמאגר בכ-1.5 מיליארד דולר
בצד הרוכש עומד ככל הידוע איש העסקים ויבואן מכוניות טויוטה ג'ורג' חורש • המגדל בן 17 הקומות מושכר במלואו לחברת התרופות תמורת 2.3 מיליון שקל בחודש
דנון, בעל 50% מיבואנית הרכב UMI, העביר את רוב מניות ההון בחברה הפרטית קומסקו לידי שלושת ילדיו, אך הותיר לעצמו את מלוא מניות ההצבעה • את החזקותיו ב-UMI רכש דנון ב-2018 לפי שווי חברה של 900 מיליון שקל
חלוקת מניות הקבוצה הפועלת בתחומי מוצרי המלט והבטון בין חמשת בני המשפחה תתבצע בד בבד עם הנפקתה בת"א, אשר בה צפויה משפחת אקרשטיין למכור מניות במאות מיליוני שקלים • קבוצת אקרשטיין, השואפת לשווי של עד 1.4 מיליארד שקל בהנפקה, הציגה ב-2020 ירידה של 23% ברווחיה ל-59 מיליון שקל
טיוטת התשקיף של תחנת הכוח דליה מלמדת כי חורש העביר את הבעלות בזרוע השקעות האנרגיה ורשתות הקמעונות שלו לידי בנו אנדרו ובתו רוקסן • בידי המשפחה גם החזקות ענק בתחומי הרכב והנדל"ן
מפעילת תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל מתכננת הנפקה ראשונית לציבור בראשית 2021 • לדברי החברה, גיוס האג"ח נועד לצורך פירעון שטרי ההון והלוואות המזנין "באופן שיביא לפישוט מבנה ההון, לחיסכון משמעותי בעלויות המימון ולשיפור תזרים המזומנים"
החברה תייבא בשלב הראשון לישראל את רכבי המותג GEELY ואת המותג החשמלי GEOMETRY של הקבוצה הסינית
במסגרת ההסכם צפויה יוניון לייבא את מותגי הרכב של גילי לישראל כאשר אלה יהיו זמינים ליצוא • ביוניון מוטורס סירבו להגיב
לאחרונה מכרה קבוצת דלק את מניות השליטה בכהן פיתוח לידי יצחק סוארי, ג'ורג' חורש וגדעון תדמור תמורת 207 מיליון שקל • אלבק, לשעבר היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, נחשב בעבר לאחד מאנשיו של נוחי דנקנר והיה המשנה למנכ"ל אי.די.בי פתוח
הרכב הראשון, קרוס אובר חשמלי עם טווח של 309 קילומטר, יעלה 139 אלף שקל ויוצע עם אופציה לתקופת ניסיון
את השליטה במקסימה, העוסקת ביצור גזים תעשייתים ורפואי, רכש חורש מדסק"ש ב-2012 וכעת הוא מציע לקנות את הציבור לפי שווי הגבוה בכ-50% • בתגובה קפצה אתמול מניית מקסימה ב-12.4% והגיעה היום למחיר של 15.7 שקל, נמוך אך במעט מהצעת הרכש
ג'ורג' חורש, מעשירי ישראל, ירכוש 35% ממניות סופר-פארם בתמורה ל-585 מיליון שקל • חורש רוכש באמצעות קבוצת יוניון את מניות הבנקים לאומי ודיסקונט (25%) וכן 10% מהמניות מידי בעל השליטה ליאון קופלר
סופר-פארם נחשבת לאחד משלושת המפרסמים הגדולים במשק: ב-2018 תקציב הפרסום שלה הסתכם בכ-45.7 מיליון שקל • החברה נחשבת למפרסמת נאמנה, והתקציב שלה מטופל כבר שנים רבות במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי
ליאון קופלר לא רצה להנפיק, אבל זרועות ההשקעה של הבנקים רצו להיפגש עם הכסף • סופר-פארם מובילה את שוק הפארם, אבל התחרות מצד שופרסל ורמי לוי עשויה לפגוע • 3 הערות על עסקת הענק שבמסגרתה הפכה ג'ורג' חורש לשותף ברשת הפארם המובילה בישראל • ניתוח
geelyH&MUMIאנדרו חורשאקזיטיםדליה אנרגיההנפקה ראשונית לציבוריוניון מוטורסיבוא רכבמכונית חשמלית