לאחר החלטות הריבית בגוש: אירופה נסחרת בעליות שערים

כצפוי: אין שינוי ברמות הריבית בבריטניה וגוש האירו ■ אסיה ננעלה בעליות בעקבות וול סטריט ■ הסקטור הפיננסי ריכז את עיקר הפעילות בבורסות אסיה הניקיי זינק ב-2.7%

המדדים המובילים של הבורסות המרכזיות באירופה מנהלות את המסחר היום (ה') בעליות שערים עד 1.3%, זאת כאשר המשקיעים ממתינים לנאום שיישא נגיד הבנק האירופי ז'אן קלוד טרישה, שבו הוא צפוי לדבר על התמודדות הגוש עם משברי החוב ולגבי המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי לתקופה הקרובה.

ברקע, נגיד הבנק המרכזי של האיחוד האירופי,ז'אן קלוד טרישה, החליט היום להותיר את הריבית הבסיסית במדינות האיחוד בשפל של 1% בלבד. מוקדם יותר הודיע נגיד הבנק המרכזי של בריטניה מרווין קינג כי גם הריבית בממלכה הבריטית תיוותר ברמת שפל היסטורית של 0.5% בלבד.

בכך קלעו הן טרישה והן קינג להערכות המוקדמות של כלכלנים ביבשת שהעריכו כי לאור השבריריות בהתאוששות הכלכלה העולמית וזו ביבשת האירופית בפרט יימנעו הנגידים משינוי שיעור הריבית. בשני המקרים לא צפוי שינוי בשערי הריבית, התחזיות המוקדמות צופות את השערת הריבית במרחב האירו ברמה של 1% ובבריטניה ברמה של 0.5%.

אסיה בעקבות וול סטריט; הניקיי זינק ב-2.7%

האופטימיות חוזרת לבורסות באסיה שננעלו בעליות שערים, זאת בעקבות העליות החדות אמש בוול-סטריט שהביאו את המדדים המובילים לסיים את מסחר ברמות הגבוהות של היום, כאשר כל 10 המגזרים המובילים בשוק רשמו עליות שערים.

"שוקי ההון במגמת התאוששות ואני סבור כי מדובר על מהלך שימשך". ציין היום מרטין לקוס, מנהל החטיבה של Macquarie Private Wealth בסידני. "אין ספק כי שוקי ההון גילמו כל תרחיש שלילי אפשרי החל מהבעיות של הסקטור הבנקאי באירופה וכלה במצבה של הכלכלה האמריקנית. העליות הבוקר מוכיחות כי החשש מתחיל להתפוגג."

בזירת המאקרו פורסמו באוסטרליה נתוני שוק העבודה, מהם עלה כי שיעור האבטלה נותר ברמה של 5.1% במהלך חודש יוני, זאת בניגוד לציפיות המוקדמות שחזו עליה לרמה של 5.2%.

עיקר הפעילות בבורסות אסיה נרשמת הבוקר בסקטור הפיננסי, זאת בהמשך לביצועים החיוביים אמש של סקטור זה בוול סטריט. בין המניות הפעילות ביותר נציין את Mitsubishi Ufj Financial Gro , ו-Inpex Holdings Inc .