איתות חיובי משוק התעסוקה: פחות אמריקנים תבעו דמי אבטלה

מספר התביעות ירד בשבוע שעבר ב-21 אלף ל-454 אלף לעומת צפי בשוק כי הירידה תהיה מתונה יותר ל-458 אלף ■ ב-6 החודשים האחרונים נרשמו עליות וירידות בנתונים, אך בסה"כ לא נרשם שיפור מהותי

לפני תחילת המסחר בוול סטריט פורסמו היום הנתונים השבועיים בדבר התביעות לדמי אבטלה, אשר הציגו תמונה משופרת ביחס לציפיות המוקדמות. מהנתונים עולה כי התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו בשבוע שעבר ב-21 אלף ל-454 אלף לעומת צפי בשוק כי הירידה תהיה מתונה יותר ל-458 אלף.

במהלך 6 החודשים האחרונים נרשמו עליות וירידות במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב, אך לא נרשם שיפור מהותי בהם בסיכום התקופה והרמה הנוכחית עדיין נחשבת לגבוהה יחסית.

הנתון הבוחן את הממוצע של 4 השבועות האחרונים ירד ב-1,250 ל-466 אלף.

הנתונים עולים בקנה אחד עם נתונים אחרים המצביעים על עוצמה מוגבלת בשוק העבודה. נזכיר כי לפני שבוע דיווח משרד העבודה האמריקני על כך שחברות קיבלו ביוני לשורותיהם פחות עובדים ממה שהעריכו האנליסטים בשוק, מה שעשוי לרסן את הוצאות הצרכנים האחראת לכ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב, בחודשים האחרונים.

לאחר תחילת המסחר בוול סטריט יפורסם ב-17:30 דו"ח המלאים של הנפט ומוצריו ולקראת סגירת המסחר, יפורסם נתון האשראי הצרכני הצפוי להצביע על גריעה של 3 מיליארד דולר במאי לעומת עלייה של מיליארד דולר באפריל.