1 מ-7 עם משכנתא הגדולה ממיליון ד' בארה"ב מאבד ביתו

ה"מסודרים" מאבדים את סוויטות הפאר ונפרדים ממרתפי היין ■ משבר הנדל"ן שהחל בקרב מעמד הפועלים התקדם למעמדות הגבוהים יותר ■ הערכה: רבים מה"מסודרים" זונחים במתכוון את נכסי הנדל"ן שבידיהם

העשירים הם בעלי המשכנתאות חדלות הפירעון הגדולים ביותר. אין צורך להזיל דימעה, אך ה"מסודרים" מאבדים את סוויטות הפאר ונפרדים ממרתפי היין. משבר הנדל"ן שהחל בקרב מעמד הפועלים התקדם למעמדות הגבוהים יותר, שוכני הפרברים המפנקים כמו אלו המצויים בסביבות עמק הסיליקון בקליפורניה.

אם מדובר בביתם, בביתם השני או בבית שקנו לשם השקעה, שיעור העשירים שהפסיקו לעמוד בתשלומי המשכנתא עולה על השיעור הנ"ל בכלל האוכלוסיה. יותר מאחד מכל שיבעה בעלי בתים אשר לקחו הלוואה בהיקף של מיליון דולר אינו עומד בחובותיו. כך עולה מנתונים שנאספו בעבור ה"ניו יורק טיימס" ע"י חברת מחקר הנדל"ן Corelogic.

מנגד, בעלי בתים פחות מפוארים, יותר סביר שימשיכו לכתוב צ'קים למלווה שלהם. כבעל בית אחד מכל שנים עשר בעלי בתים אשר המשכנתא שלקחו נמוכה ממיליון דולר מסווג כחדל פירעון.

למרות שקשה להוכיח זאת, חברת המחקר מעריכה שרבים מה"מסודרים" זונחים במתכוון את נכסי הנדל"ן הטובעים מבחינה פיננסית שבידיהם, בדיוק כמו שהם עושים לכל השקעה כושלת אחרת. "העשירים הם שונים, הם יותר אכזריים" אמר סם קאהטר, הכלכלן הראשי של חברת המחקר והוסיף לדוגמא, את לוס אלטוס בה 5 נכסים מיועדים למכרז פומבי לאחר שעוקלו, 4 מהם נושאים חוב משכנתא העולה על מיליון דולר ומגיע עד 2.8 מיליון דולר. עד לא מזמן היה מפתיע למצוא אפילו נכס מעוקל אחד בחודש מבין הנכסים שהמשכנתא עליהם עולה על מיליון דולר.