הראל פיננסים: "השקיפות היא חרב פיפיות עבור גזית גלוב"

בבית ההשקעות החלו לסקר את המניה בהמלצת "תשואת-יתר" ובמחיר יעד של 39.7 שקלים ■ גורס שמנוע הצמיחה העיקרי של החברה בשנים הקרובות הוא דווקא בייזום ובפיתוח

בעוד המאבק בין הברוניצקים לגזית בנוגע לאופן הניהול של אורמת נכנס להילוך גבוה, בהראל פיננסים לא מתרגשים ולא סבורים כי מניית גזית אטרקטיבית להשקעה.

מעבודה העוסקת בחברה הבת, גזית גלוב , עולה כי שווי-השוק של גזית מתמחר בנדיבות את האחזקות העיקריות שלה - 15.2% באורמת תעשיות וב-63.7% בגזית גלוב, ולמעשה השווי הנכסי הנקי שלה נמוך ב-17%, קרי מסתכם ב-1.2 מיליארד שקל בלבד.

האנליסט אלעד קראוס מתחיל לסקר את גזית גלוב בהמלצת "תשואת-יתר" ובמחיר יעד של 39.7 שקלים, פרמיה של 13.5% מעל השער הבסיס הבוקר (א'). ההמלצה מעוגנת בפיזור הגיאוגרפי של פעילות החברה במדינות שונות, באמצעות חברות בנות שהיא הנהנית העיקרית מתזרים המזומנים שלהן. ניכר כי גזית גלוב מתמקדת בימים אלה בעיקר בקרן הריט האמריקנית Equity 1 הפועלת בארה"ב, בה היא מחזיקה 49.1% בשרשור. יצוין, כי דווקא קנדה מניבה לפי שעה את ההכנסות הגדולות ביותר מדמי-שכירות (שליש).

"גזית גלוב היא החברה בעלת השקיפות הרבה ביותר מבין חברות הנדל"ן הסחירות בישראל, אולם שקיפות זו מהווה חרב פיפיות עבור החברה", כותב קראוס, ומתייחס לעובדה שכמו בחברה האם, גם גזית גלוב נסחרת במידה רבה לפי השווי של אחזקותיה בחברות הבנות הסחירות לכשעצמן (בבורסות שונות על-פני 3 יבשות). כיוון שקראוס רואה בהשקעה של מיליארד שקל ב-27 נכסים בפיתוח בשנים הקרובות מנוע צמיחה, הוא גורס שהשווי הכלכלי של החברה נמוך ב-15% משווי השוק שלה. זאת, על אף ששווי השוק של האחזקות הסחירות גבוה משוויה של גזית גלוב ב-5%.

מבין כלל החברות הללו הוא מפנה את תשומת הלב לאטריום, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה בווינה ובבורסת היורונקסט באמסטרדם במקביל. החברה אומנם זולה, הוא מצוין, ומצוידת ביתרת מזומנים, אך היא עוסקת בייזום בהיקף גדול ו"במדינות שטרם התאוששו מהמשבר הכלכלי", ובראשן רוסיה ולטביה. הצעת רכש לאג"ח שלה להמרה תקטין את יתרת המזומנים אך תגדיל את הרווח למניה. "להערכתנו, אטריום מהווה פלטפורמה לרכישתו נוספות באירופה עקב מינופה הנמוך".