אירופה עכשיו: 5 מניות עם פוטנציאל עלייה של עשרות אחוזים

בבנק ההשקעות ברקליס סבורים שירידות השערים החדות מהן סבלו שוקי המניות ביבשת הישנה, יצרו שם לא מעט הזדמנויות קנייה ■ קבלו חמש מהן, בחלוקה לפי סקטורים

ירידות השערים החדות שנרשמו לאחרונה בבורסות אירופה, מעלות את השאלה האם רמת המחירים הנוכחית בשווקים הללו מהווה הזדמנות קנייה של המניות האירופאיות? האנליסטים של ברקליס קפיטל, שבוחרים לקראת כל רבעון את רשימת המניות האירופאיות המומלצות שלהם, ניתחו גם הפעם את השוק הזה, ולטענתם, לרשימת המניות המומלצות לרבעון השלישי, יש פוטנציאל לאפסייד עתידי של 30%.

לפניכם כמה מן המניות המומלצות של בנק ההשקעות, לפי תחומי השקעה.

תחום המדיה: ASML

ASML HOLDING היא חברה המתמחה בייצור, שיווק והפצה של רכיבים מתחום הדפוס לתעשיית המוליכים. החברה היא בעלת נתח שוק מונופולי של כ-70%, ונתח זה אף צפוי לגדול ב-2010-2011. שוק רכיבי הדפוס הוא מחזורי, עם תקופות של צמיחה גבוהה עקב חדשנות טכנולוגית, המאפשרות גידול בייצור. המחזורים בשוק הזה נמשכים בדרך כלל שלוש עד חמש שנים, כאשר האחרון שבהם התחיל ברבעון השני של 2009.

בברקליס צופים כי יחול גידול במכירות של הרבעון השני והשלישי של 2010 כאשר ASML כבר מתכוננת למחזור הבא על ידי כך שהיא מפיצה גרסאות מוקדמות של המוצר שלה ללקוחות המובילים.

כמו כן, לא צופים שם שיקום גוף מתחרה שיוכל לאיים על החברה לפני 2014-2016, כך שהיתרון הטכנולוגי של ASML יאפשר לה להמשיך ולשלוט בשוק לטווח ארוך. בנוסף, ביקוש עולה של צרכני הקצה, אפשר ללקוחות להגדיל את תקציבי ההשקעות שלהם, והמורכבות של שוק השבבים, בצירוף היעדר השקעות מצד יצרני שבבי זיכרון, יוצרים מקום לעלייה נוספת בהזמנות.

ASML נהנתה ממספר רבעוני פריחה של מניות הטכנולוגיה בתחילת הסייקל, ובברקליס סבורים כי למניה יש עוד לאן לעלות, כיוון שחלק מלקוחותיה עדיין לא הזמינו ציוד, אך כבר העלו את תקציבי ההזמנות שלהם. עם גידול בהון החוזר, ASML נסחרת בתשואת תזרים מזומנים של 10%, ובבנק ההשקעות מאמינים כי לפחות מחצית מכך יוחזר לבעלי המניות. תוצאות הרבעון השני שלה החברה צפויות להיות טובות, ותוצאות הרבעון השלישי טובות עוד יותר.

תחום הרכב: BMW

BMW היא יצרנית מותרות מובהקת הממוקדת בחדשנות, והעמדה הגלובלית שלה מתחזקת באופן קבוע. לחברה ביזור גלובלי: 57% מהמכירות שלה הן באירופה, 22% בצפון אמריקה ו-9% בסין. גם בביתה, גרמניה, היא מהווה כמובן שחקן חזק מאוד. הביזור הזה מקנה לחברה הגנה מפני סיכוני שער חליפין.

מחירי BMW בסין ושיעורי הצמיחה הגבוהים שם (116% בשנה), ממצבים את החברה כבחירה המועדפת על בנק ההשקעות בשוק האסייתי. האסטרטגיה של BMW (Efficient Dynamics), בשילוב עם הטכנולוגיה החשמלית שלה, ממצבים את חברת הרכב במיקום טוב לקראת התמודדות עם הסטנדרטים של ארה"ב ואירופה בנוגע לצריכת דלק.

BMW דיווחה על ביצועים חזקים ברבעון הראשון שנבעו מחוזקו של השוק הסיני ומההתאוששות החדה בשוק השירותים הפיננסיים. ברבעון השני צופים בברקליס כי החברה תראה תוצאות תודות להשקת סדרה 5 החדשה, ביחד עם שערי חליפין נוחים יותר.

איומים אפשריים לתחזיות הרווח אפשר למצוא בהתאוששות איטית עקב התדרדרות מאקרו כלכלית, וחולשה בכלכלות מתפתחות כמו סין, שאופיינו בעבר בבועות ובירידות חדות באינדיקטורים הכלכליים.

תחום המזון ומוצרי הבריאות: דנונה

בשנים החולפות, הצמיחה של דנונה הגיעה תודות למוצרי הפרימיום שלה. אך בסוף 2008 הבינה הנהלת החברה שאסטרטגיית מוצרי הפרימיום אינה עובדת עוד, וההחלטה שהתקבלה הייתה להעביר את החברה למודל עסקי של צמיחה מהירה יותר בשווקים המתעוררים. השינוי הזה, שכלל גם מהלכים אגרסיביים, הביא את החברה בין היתר גם לרכישת UNIMILK ברוסיה.

דנונה היא שחקן מוביל בשוק מוצרי חלב (57% ממוצריה מהווים 28% מנתח השוק העולמי של מוצרי החלב), והיא גם השחקן השני בגודלו במים מבוקבקים. בנוסף, החברה היא בעלת מעמד חזק בתחום מוצרי תינוקות ומוצרים רפואיים.

תמהיל ההכנסות המבוזר של דנונה מתאים להתפתחות בצרכי היצרנים כתוצאה משינויים דמוגרפיים ועולמיים שעוברים על השוק, כשהאוכלוסייה המבוגרת יותר בשווקים המתפתחים, מחפשת כיום מוצרי בריאות ואיכות חיים, ומוצרי מזון ושתייה בריאים.

דנונה שמה דגש על אופטימיזציה בשימוש בחלב ועודפיו, ושיפור יעילות הייצור. החברה שואפת להקטין את השקעות התשתית שלה, ולהתרחבות בעלת סיכונים נמוכים תודות לתמהיל המבוזר. לדנונה יש עבר מוכח בשיפור תזרים המזומנים והיא מכוונת לשיפור נוסף ב-2012.

מבחינת הסיכונים למניה, אחד הסיכונים המשמעותיים של דנונה היא העובדה שהיא עוסקת במוצרי בריאות, תחום שחשוף לתביעות ייצוגיות של צרכנים, במיוחד בתחום מוצרי התינוקות.

תחום הבנקאות: HSBC

בברקליס מאמינים שהשוק כיום ממוקד מדי במקורות הרווח לטווח הקצר של הבנק, ומתעלם מסימנים של שיפור בתיק האשראי של הקבוצה. בבנק ההשקעות סבורים כי עודף נזילות, מכפילים טובים וגישה לשווקים באסיה, יביאו לגידול בתיק האשראי של HSBC , ובהכנסותיו.

למרות שבאופן יחסי הסיכון של החברה נמוך, בברקליס צופים כי הרווח למניה יכפיל עצמו עד 2012, ועם תשואת דיבידנד של 3.5%-4%, נראה כי המניות של HSBC עדיין אטרקטיביות.

מה שעשוי לתמוך במניה, הוא שיפור תיק האשראי - במיוחד בשווקים האסייאתיים - שיביא לגידול בהיקף ההלוואות. לכך יש להוסיף עלייה מוקדמת מהצפוי בשער הריבית, מה שיוביל לגידול מרשים בהכנסות וברווחים. מנגד, תרחיש של התאוששות גלובלית איטית יותר מהצפוי, וסביבת ריבית נמוכה למשך זמן ארוך יותר, עלולים לדחות גם את השיפור ברווחים. בנוסף, בעיות כלכליות בסין עשויות להתפשט למדינות נוספות, מה שיהווה אתגר לאסטרטגיית הצמיחה של הקבוצה.

תחום התשתיות: IBR

Iberdrola Renovables הספרדית היא חוות טורבינות הרוח הגדולה בעולם, עם הספק של 11.3 ג'יגה וואט של חשמל, ו-61.1 ג'יגה וואט של הזמנות בדרך. צבר הזמנות מגוון בארה"ב אפשר לחברה להתמקד בפיתוח של פרויקטים לייצור ומכירת אנרגיה.

בנוסף, IBR הבטיחה לעצמה מענקים ממשלתיים בגובה 550 מליון דולר, וביחד עם אג"ח שהנפיקה בהיקף של 2 מיליארד דולר, בברקליס מאמינים שיש לה מימון מספק לייצור של 1-1.2 ג'יגה וואט נוספים. החברה נהנית גם מהתקשרות ארוכת טווח עם Gamesa - חברה ספרדית נוספת שפועלת בתחום - שמאפשרת לה להשיג טורבינות במחירים נוחים ובתנאים הדומים לאלה של החברות הקטנות יותר בתחום.

בבנק ההשקעות סבורים כי IBR מהווה השקעה אטרקטיבית לטווח הארוך, מכיוון שהיא נהנית מצבר הזמנות עתידי גדול ביותר וחשיפה לשוק האמריקני. מעבר לכך, החברה צפויה להמשיך להבטיח לעצמה חוזי אספקת אנרגיה, במחירים טובים ביחס למתחריה, בהתבסס על ביצועי העבר שלה, המאזן החזק שלה ופורטפוליו הפרויקטים שלה. בנוסף, בחינה של מצב המניה מעלה שהיא כנראה תיקנה וירדה בעוצמה גדולה מדי, בעקבות קיצוצים במחירים אותם משלמים הרשויות הספרדיות עבור חשמל.