גוגל נכנסת למשחק: השקיעה בחשאי 100-200 מ' ד' ב-Zynga

זינגה הפרטית היא ענקית משחקי הרשתות החברתיות (פארמוויל לדוגמא) אשר גייסה כחצי מיליארד דולר בהון סיכון במהלך השנה האחרונה ■ מקורות מסרו כי במחצית הראשונה של 2010 הסתכמו הכנסותיה ב-350 מיליון דולר -הרבה מעבר להערכות הקודמות

גוגל השקיעה בחשאי בין 100 ל-200 מיליון דולר בענקית משחקי הרשתות החברתיות, Zynga, כך נכתב היום (א') באתר טק-קראנץ', מידע אשר לדברי כותב המאמר אושר ע"י מספר רב של אנשים.

החברה גייסה כחצי מיליארד דולר בהון סיכון במהלך השנה האחרונה, ביניהם השקעה של 150 מיליון דולר שהושקעו ע"י סופטבנק קפיטל בחודש שעבר ו-180 מיליון דולר שגוייסו לפני שנה מחברת דיגיטל סקיי טכנולוגיות, טייגר גלובל, כמו גם מקרן הון הסיכון המוסדית אנדרסן הורוביץ פרטנרס. ההשקעה של סופטבנק בזינגה הפרטית אף פעם לא אושרה באופן רשמי על ידי החברה.

ההשקעה שבוצעה על ידי גוגל עצמה הינה השקעה אסטרטגית מהמעלה הראשונה, טענו המקורות המקורבים לעניין בפני טק-קראנץ'. זינגה תהווה את אבן הפינה ל-Google Games שצפוי להיות מושק מאוחר יותר השנה, אמרו המקורות. לא רק שהמשחקים של זינגה (ביניהם גם פארמוויל הפופולרית) נותנת ל-Google Games בסיס יציב של משחקים חברתיים עליו היא יכולה להתפתח, אלא היא גם תאפשר לגוגל להתחיל ליצור גרף חברתי אמיתי כאשר המשתמשים יתחברו לגוגל על מנת לשחק במשחקי רשת.

"אני אהיה מופתע לראות את מערכת התשלומים של PayPal מוחלפת ע"י Google Checkout כאופציית התשלום המרכזית" אמרו מקורבים המקורבים לעניין. זינגה היא כניראה הלקוח הבודד הגדול ביות של PayPal, וגוגל תמיד בוחנת דרכים כיצד להפוך את ה-Google Checkout למערכת תשלומים רלוונטית יותר ברשת .

בנוסף, מסרו אותם המקורות כי הכנסותיה של זינגה במחצית הראשונה של 2010 יגיעו להיקף מדהים של כ-350 מיליון דולר, וכמחצית מסכום זה מהווה רווח תפעולי של החברה. זינגה חוזה הכנסות של לפחות מיליארד דולר בשנת 2011. הערכות אלו גבוהות בהרבה מהתחזיות הקודמות שנלחשו בשוק שהיו -270-240 מיליון דולר.