הערכות: אובמה לא ימנע השתלטות עויינת - אקסון מובייל על BP

השתלטות שכזו תיצור את חברת הנפט הגדולה בעולם עם שווי של 400 מיליארד דולר ■ חברת BP מודיעה היום כי עד כה הסתכמו הפסדיה ב-3.5 מיליארד דולר ■ הבאר שוב דולפת בעקבות הסרת המכסה

BP עומדת בפני השתלטות עויינת מכיוונה של אקסון מובייל, כך מעריכים בשוק לאחר שגורמים המקורבים לנשיא ארה"ב אובמה רמזו כי הנשיא "לא יעמוד בדרכה" של אקסון מובייל אשר כבר כיום מהווה את חברת הנפט הלא ממשלתית הגדולה בעולם. השתלטות שכזו תיצור חברת ענק בשווי של 400 מיליארד דולר .

לפני משבר דליפת הנפט במפרץ מכסיקו היתה BP חברת הנפט הגדולה ביותר בבריטניה עם שווי שוק של 121 מיליארד ליש"ט. מאז, יותר מ-50 מיליארד ליש"ט התנדפו משוויה ומספר רוכשים פוטנציאליים מועמדים לנצל את חולשתה ולבצע השתלטות עלייה.

מנכ"ל BP , טוני הייווארד אשר מודע לסיכון של השתלטות עויינת, קיים בשבוע שעבר שיחות עם משקיעים פוטנציאליים ידידותיים בהם גם הקרן הריבונית של כווית אשר מחזיקה כיום, ביניהם הוזכרו קרנות ריבוניות מאבו דאבי ומכווית אשר כבר מחזיקה ב-1.75% מ-BP והשיחות היו על הגדלת חלקה ל-10%, מה שיקשה על כוונות ההשתלטות העויינת מכיוונן של אקסון מובייל או חברת הנפט הסינית CNOOC.

חברת BP מודיעה היום כי עד כה הסתכמו הפסדיה ב-3.5 מיליארד דולר ובגולדמן זאקס העריכו לאחרונה שהחשבון הסופי עלול להגיע ל-70 מיליארד דולר.

כל זאת בעוד שהבאר של BP שוב עומדת חשופה ומזרימה למפרץ מכסיקו נפט בלי הגבלה לאחר שחברת BP נאלצה להסיר את המכסה שניסה לעצור את הדליפה ובכוונתה לשים בימים הקרובים מכסה גדול יותר.