מוצר חם: אחרי יו הפנר - גם "פנטהאוס" תציע לרכוש את פלייבוי

(עדכון) - המייסד האגדי של המגזין החושפני מתכנן לרכוש יתרת המניות בפרמיה של 40% ■ רוצה להפוך את החברה מציבורית לפרטית ■ המתחרה פנטהאוס: הצעה נגדית מתגבשת כבר עכשיו

יו הפנר, בן ה-84 הודיע כי בכוונתו לרכוש את יתרת המניות של פלייבוי (סימול: PLA), בהן הוא לא מחזיק. הפנר שואף להפוך את תאגיד המדיה המחזיק במגזין החושפני מציבורי לפרטי.

הפנר שייסד את פלייבוי בשנת 1953 מתכוון לחבור לקרן ההשקעות הפרטית Rizvi Traverrse Management ולרכוש את יתרת המניות בתמורה ל-5.5 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של כ-40% לעומת המחיר בו סגרה ביום ו' 3.94 דולר למניה. הצעת הרכש משקפת שווי של 184 מיליון דולר לחברה. הפנר מחזיק כיום כ-3.4 מיליון מניות סוג A המהוות כ-69.5% ו-7.9 מיליון מניות סוג B המהוות כ-27.7% בפלייבוי.

וכנראה שמדובר במוצר לוהט, כי אחרי הפנר, גם המתחרה הגדול "פנטהאוס" מתכנן הצעה נגדית לזו של הפנר. מארק בל, מנכ"ל FriendFinder, חברה ההוצאה לאור שמחזיקה בפנטהאוס, אמר כי הצעה מתגבשת כבר עכשיו.

נציין כי בשנים האחרונות הידרדר מצבה הכלכלי של החברה וכן נפל שווין של המניות בשיעור חד, כאשר בעיצומו של המשבר הפיננסי נפלה המניה אל מתחת לדולר, זאת כאשר בשנת 2005 עוד נסחרה החברה ברמה של כ-15 דולר.

דירקטוריון פלייבוי צפוי להתכנס בישיבה מיוחדת על מנת לדון בהצעה.