עוד צעד קדימה: דירקטוריון המינהלת אישר ההסכם עם מפעל הפיס

מכבי ת"א והפועל ירושלים הסירו את ההתנגדות להסכם התלת-שנתי שאמור להכניס למינהלת הליגה בכדורסל 37 מיליון שקל ב-3 שנים; כפי שפורסם ב"גלובס", הפיס יחליף את הטוטו-ווינר ויקבל את הזכויות השמיות של הליגה

מינהלת הליגה עשתה היום (ב') צעד נוסף לקראת חתימת ההסכם המסחרי עם מפעל פיס, אחרי שדירקטוריון המינהלת אישר פה אחד את ההסכם המתגבש בין הצדדים. במסגרת ההסכם יקבל מפעל הפיס את הזכויות השמיות על הליגה, יוכל להשתמש בתמונות השחקנים ובשמות הקבוצות להגרלות ופעולות שיווקיות. בנוסף, יוכל הפיס להקים דוכני מכירת כרטיסים באולמות ליגת העל ולפרסם בעיגולי האמצע בכל האולמות בליגה.

הפיס, שיחליף את הטוטו-ווינר אחרי ארבע עונות בהן החזיק בזכויות השמיות של הליגה, ישלם למינהלת כפי שפורסם ב"גלובס" סכום של 37 מיליון שקל לשלוש שנים. עבור העונה הראשונה בהסכם ישלם הפיס 10 מיליון שקלים, 13 מיליון שקלים לעונה השנייה ו-14 מיליון לשלישית. הפיס יוכל לצאת מההסכם אחרי כל אחת מהעונות.

אחת מאבני המחלוקת באישור ההסכם היתה מכבי ת"א, שמוכרת בעצמה את הפרסום בעיגול האמצע למשחקיה בליגה וביורוליג. המינהלת ומכבי ת"א יישבו לסגור את סכום הפיצוי שתקבל מכבי עבור ההסכם. גם הפועל ירושלים דרשה פיצוי עבור החסות לעיגול האמצע, בטענה שגם היא תיפגע מההסכם שמאפשר למפעל הפיס לקבל את זכויות הפרסום.

בסופו של דבר, מכבי ת"א וירושלים הצביעו בעד אישור ההסכם. יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, אמר בסיום הישיבה לחברי הדירקטוריון: "אני רוצה להגיד כל הכבוד לאלו שהביאו ההסכם המכובד הזה. אחרי שידועים לנו פרטי ההסכם, אני שמח להצטרף לאישורו ושמח שאושר פה אחד".

ההסכם עם הפיס ממתין כעת לחתימה הרשמית בין הצדדים, אחרי שהפיס התנה את קיום ההסכם באישור פה אחד בדירקטוריון הליגה.