מוזאיק נפלה אמש ב-8% בניו יורק; האם חדשות טובות לכי"ל?

יצרנית הפוספט הגדולה ביותר בצפון אמריקה נפלה אמש עקב צו זמני לסגירת מכרה פוספטים שלה ■ אמיר אדר ממגדל שוקי הון: "בטווח הקצר הודעה זו צפויה לתמוך ברמת המחירים הקיימת אם לא להעלותה"

צרה של אחת היא הרווח של האחרות: אמש (ב') נפלה מנייתה של מוזאיק, יצרנית הפוספט הגדולה ביותר בצפון אמריקה, בכ-8% לאחר שהודיעה כי מכרה הפוספט שלה ב- SOUTHFORT MEAD מושבת זמנית עד ליום ה-28 ליולי עקב צו השבתה זמני של בית המשפט, וזאת עקב תביעה משפטית כנגד החברה של ארגונים סביבתיים. הצו שניתן אומנם זמני אך מוזאיק עצמה דיווחה כי ייתכן ויהיה קבוע.

אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-Sell Side במגדל שוקי הון, התייחס הבוקר להודעתה של מוזאיק וציין כי קיבולת הייצור השנתית של המכרה מוערכת בכ-6 מיליון טון, כ-45% מסך ייצור הפוספט של החברה בשנת 2009.

לדברי אדר, כאשר יצרנית הפוספט השנייה בגודלה בעולם מודיעה כי 45% מכושר הייצור שלה עשוי להיעצר בתוך מספר חודשים, אין זה עניין של מה בכך. להערכתו של אדר, בטווח הקצר הודעה זו צפויה לתמוך ברמת המחירים הקיימת אם לא להעלותה. זוהי כמובן הודעה מצוינת לכי"ל ולשאר מתחרותיה של מוזאיק.

בשורה התחתונה חוזר אדר על המלצת מגדל למניית כי"ל על "קנייה" במחיר יעד של 51 שקל למניה, עלייה של כ-14.9% ממחיר הבסיס היום בבורסת תל אביב.