האוצר מעכב את מופע המוזיקה הענק של MTV בת"א

במופע עשויים לקחת חלק שאקירה, ג'יי זי וביונסה, והוא מתוכנן להיות משודר למדינות רבות בעולם ■ באוצר ממשיכים לדרוש אסמכתאות ואישורים נוספים לקיום האירוע ■ מועד המופע המתוכנן, ה-27 בספטמבר, עשוי להידחות

משרד האוצר מערים קשיים על קיום מופע ענק של MTV. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שרי החוץ, התיירות והאוצר חברו לחברת ענני תקשורת להפקת מופע בינלאומי של רשת המוזיקה בתל-אביב, בהשתתפות בכירים בעולם המוזיקה.

לאחר פגישה עם ראשי MTV שהגיעו לישראל לצורך העניין, סיכמו 3 השרים על העברת תקציב של כ-4 מיליון דולר לטובת המופע. ואולם, ועדת המכרזים של משרד האוצר מתקשה לאשר את העברת התקציב ודורשת עוד ועוד אסמכתאות לקיום האירוע.

בין היתר דרש האוצר את רשימת האמנים שאמורים להשתתף במופע. לאור העיכובים, צפוי מועד המופע המתוכנן, ה-27 בספטמבר, להידחות.

רשת MTV התחייבה כבר לפריסת מדיה נרחבת לטובת האירוע. בין היתר הועברה רשימה מדויקת של כמות המדינות שאליהן יועבר השידור, ובכללן מדינות אירופה וארה"ב, כמות הפרומואים ותוכנית מקדימה שתשודר במקביל. כל זאת ימותג על-ידי MTV כ"יום ישראל" ברחבי העולם.

לדברי אורלי אטלס-כץ, מנהלת מותגי ויאקום בישראל, אחרי אירועי המשט לעזה היה חשש כי הרעיון ירד מהפרק, אולם ב-MTV היו נחושים אף יותר לקיים את האירוע.

אחד מהמחלוקות המרכזיות נגעו לרשימת האמנים שיופיעו באירוע. באוצר אמרו כי הם מבקשים את הרשימה על מנת להחליט אם ההשקעה שווה. ב-MTV הבהירו כי לא ניתן לפתוח בהליך משא-ומתן לפני שיוחלט סופית אם המופע מתקיים.

ובכל זאת העבירה הרשת רשימת שמות אופציונלית של האמנים שעשויים להגיע, ובהן ביונסה, ג'יי.זי ושאקירה. למרות זאת המשיכה ועדת המכרזים לדרוש עוד ועוד פרטים, אולם לפי שעה לא העבירה החלטתה.

בתוך כך נודע כי עיריית תל-אביב תספק את גני יהושע לטובת האירוע ותישא בהוצאות הפרסום.

"אני מאוד חוששת שזה יתפספס", אומרת אטלס-כץ. לדבריה, "חבל שמדינת ישראל יכולה לקבל פעילות הסברתית מצוינת - ומוותרת על זה בשל התמהמהות פקידים. כולנו מרגישים, במיוחד אחרי פעילות המשט, שלהציג את ישראל בצורה אחרת זו אמירה חשובה".

ממשרד האוצר נמסר כי "בעקבות בקשת לשכת שר האוצר הוקמה ועדת מכרזים בין-משרדית שבוחנת את קידום הפרויקט".