נדחתה הבקשה לזמן לעדות את השופטת ברלינר במשפט שוקי משעול

‎העדות התבקשה להבהרת התאריך הנכון על צו האזנת סתר ■ נדחתה גם בקשה לעדות ראש יאח"ה לשעבר, מירי גולן

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי, דחתה אתמול (ד') את בקשתו של שוקי משעול, בכיר במע"מ העומד לדין, לזמן לעדות את נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר, כדי להעיד בעניין צו האזנת סתר שנוי במחלוקת עליו חתמה בתחילת 2005.

השופטת שריזלי נימקה את דחיית הבקשה לעדות ברלינר בהלכה כי שופט לא ייחקר כעד על דוכן העדים על דבר הקשור בתפקידו השיפוטי.

השופטת שריזלי סירבה גם לבקשת משעול לזמן לעדות עוד שני בכירים שהיו קשורים להאזנות הסתר נגדו: מירי גולן, שהיתה ראש יאח"ה בתקופה הרלוונטית והגישה את בקשות ההאזנה; ויורם טיבי, קצין הביטחון של רשות המסים, שהתלונן נגד משעול במשטרה, ובחדרו נפתחה נקודת מעקב וידיאו אחרי משעול.

הפרשה פורסמה בשבוע שעבר ב"גלובס" ("שיטת מצליח", מוסף G, בתאריך 8.7), ובמרכזה השאלה: מהו התאריך הנכון הרשום בכתב-ידה של השופטת ברלינר על תום תקופת ההיתר להאזנת הסתר למשעול במסגרת החקירה נגדו.

השופטת ברלינר הודיעה לצדדים בשלב הראשון כי אין שום ספק כי התאריך בכתב-ידה הוא 23.1.05. משעול טוען כי האזנות הסתר שנעשו לאחר תאריך זה אינן חוקיות. כאשר ברלינר הודיעה זאת, מיהרה פרקליטת מחוז תל-אביב, רות דוד, להציג בפני ברלינר את עמדת הפרקליטות, ללא שנפתח תיק ובלי נוכחות הסניגור עו"ד מנחם רובינשטיין. דוד טענה בפני ברלינר כי מדובר בעצם בתאריך 23.2.05, ולכן ההאזנות חוקיות. בעקבות פניית רות דוד הוציאה ברלינר החלטה הפוכה לחלוטין, לפיה מדובר בתאריך 23.2.05, החלטה התואמת את עמדת הפרקליטות.

משעול היה מראשוני המתריעים על שחיתות בצמרת רשות המסים וביחידת החקירות שלה, שבמרכזה בלימה וטיוח חקירות נגד מקורבים. התלונות הובילו להאזנת סתר לרו"ח קובי בן-גור, ומשם התפתחה פרשת המינויים ברשות המסים. ואולם, החקירה בטענה לשחיתות והטבות למקורבים לא הגיעה למיצוי. לטענת משעול, "תפרו" לו תיק כדי להשתיק אותו ועוד 15 חוקרים שהצטרפו לטענות על שחיתות ביחידת החקירות.

החקירה נגד משעול נולדה ביוזמת רשות המסים בראשות איתן רוב, ובמהלכה בוצעו במשך 10 חודשים האזנות סתר בביתו ובעבודה, צילום וידיאו במשרדו ועיקוב אחריו ואחרי גורמים עימם נפגש. בסיום החקירה הוא הואשם בקבלה במירמה של 542 שקל בהחזר הוצאות ביטוח רכב, ובהפרת סודיות בשיחות עם אחד המודיעים שלו.