חדשות טובות בשווקים: GE קטעה 9 רבעונים של ירידה ברווחיות

החברה הציגה גידול של 16% ברווח הנקי לרמה של 3.11 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010 ■ גם צבר ההזמנות גדל ■ המנכ"ל ג'פרי אימלט מפזר אופטימיות

חברת ג'נרל אלקטריק קטעה היום (ו') רצף של 9 רבעונים רצופים של ירידה ברווחיות, מה שהספיק כדי להעביר את החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט לעלייה של 0.3%.

החברה הציגה גידול של 16% ברווח הנקי לרמה של 3.11 מיליארד דולר ברבעון השני של 2010. מדובר ברווח של 28 סנט למניה, קרי סנט בודד מעל התחזיות המוקדמות בשוק. ההכנסות אמנם ירדו ב-4.3% ל-37.4 מיליארד דולר, אך המשקיעים התמקדו בעובדה שהחברה סוף סוף הציגה גידול ברווח הנקי לראשונה מזה 9 רבעונים.

נתון מעודד נוסף בדו"ח הוא עלייה של 8% בצבר ההזמנות, אשר מעיד על גידול אפשרי בהכנסות העתידיות של החברה.

חטיבת הפיננסים של GE ידעה רבעון מוצלח למדי והציגה זינוק של 93% ברווחיה ל-830 מיליון דולר; חטיבת NBC Universal רשמה גידול של 13% ברווח הרבעוני וחטיבת האנרגיה הציגה צמיחה של 3% ברווחים. ירידה של 11% נרשמה ברווחי חטיבת תשתיות הטכנולוגיה של GE.

"ג'נרל אלקטריק ממוצבת היטב הן מבחינה פיננסית והן מבחינה תחרותית", אמר המנכ"ל ג'פרי אימלט. "החברה תמשיך לייצר תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת, להציף ערך לבעלי המניות ולשמור על ביטחונה של החברה. אנו צופים עלייה ברווחים ובדיבידנדים בשנת 2011 ומעבר לה".