"התיירות בטורקיה בצמיחה; אנו מקבלים הרבה הזמנות ממדינות ערביות; מה זה 50 אלף ישראלים בחודש?"

יו"ר איגוד המלונאים בטורקיה ושר התיירות הטורקי משדרים עסקים כרגיל בראיון לעיתון "טודייס זמאן" ■ "ירידה במספר התיירים מישראל לא תשפיע על העלייה הכוללת במספר התיירים בטורקיה" ■ "קיבלנו פי 2 יותר הזמנות מביטולים"

המשבר עם ישראל לא השפיע על התיירות הטורקית, וענף התיירות בטורקיה ממשיך לצמוח למרות החרם הישראלי - כך אמר שר התיירות הטורקי אורטוגרול גונאי לעיתון "טודייס זמאן", בראיון המתפרסם היום (א').

"ירידה במספר התיירים מישראל לא תשפיע על העלייה הכוללת במספר התיירים המבקרים בטורקיה", אמר גונאי.

סחים אדין, סגן יו"ר איגוד המלונאים בטורקיה, אמר לעיתון כי התפוסה בבתי-המלון במדינה עומדת על 90-100%, והדגיש גם הוא כי אירועי המשט לעזה לא השפיעו כלל על התיירות במדינה - אלא אף שיפרו אותה.

לדבריו, ישנה עלייה בתיירים ממדינות ערב שמגיעים לטורקיה - מה שמפצה על היעדר התיירים הישראלים.

"אנשים שבוחרים לתייר בטורקיה בשל קבלת-הפנים בה, הערכים התרבותיים שלה, הרוגע והמחירים הזולים - בסופו של דבר שמחים על הבחירה", אמר אדין. "זו הסיבה שענף התיירות בטורקיה נמצא בצמיחה. הדלת שלנו פתוחה בפני כולם. לצד הירידה בתיירות מישראל, ישנה עלייה בתיירות לטורקיה ממדינות שכנות. נכון, האירוע על ה'מרמרה' גרם לתייר הישראלי לבטל הזמנות - אך קיבלנו פי 2 הזמנות מאותם ביטולים".

כזכור, העיתון הטורקי "הורייט" דיווח לאחרונה על פגיעה קשה בתיירות הטורקית כתוצאה מגל ביטולים של ישראלים, ואף נקב במספר של 400 מיליון דולר במונחי פגיעה בהכנסות בענף. בתגובה לכך אמר אדין: "מעניין מה אותם כתבים יכתבו כשהם יראו את הנתונים האמיתיים שלנו. הם טוענים כי התיירות שלנו סובלת כי 600 אלף ישראלים לא הגיעו אלינו. קודם כל, מספר הישראלים שהיו מבקרים בטורקיה הינו 300-350 אלף; אבל גם אם היו 600 אלף ישראלים, זה עדיין לא משנה. כשמחלקים את זה ב-12 חודשים - נקבל 50 אלף תיירים בחודש. מה זה 50 אלף תיירים בחודש לעומת התפוסה הכוללת שלנו? ענף התיירות שלנו יכול להתמודד עם ביטולים של 300 אלף תיירים. אנחנו לא תלויים באף מדינה".