הוועד האולימפי נגד יהושע TBWA: השתמש בסמל שלנו ללא רשות

הוועד האולימפי הבינלאומי ונציגו בישראל תובעים 300 אלף שקל ממשרד הפרסום ומחברת ברימאג דיגיטל אייג', בטענה כי עשו שימוש בסמל האולימפי בקמפיין של Kenwood תוך הפרת זכויות הוועד ולשם עשיית רווח על חשבונו

הוועד האולימפי הבינלאומי ונציגו בישראל (הוועד האולימפי בישראל) הגישו היום (א') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסך 300 אלף שקל נגד משרד הפרסום יהושע TBWA שבבעלות רמי יהושע ונגד חברת ברימאג דיגיטל אייג', יבואנית מעבדי המזון של Kenwood בישראל, בטענה כי הנתבעות עשו שימוש בסמל האולימפי של 5 הטבעות השלובות, תוך הפרת זכויות הוועד האולימפי ולשם עשיית רווח על חשבונו.

"במארס 2010, לאחר תום אולימפיאדת החורף ובהיותם מודעים לערך הפרסומי של הסמל האולימפי, ביקשו הנתבעים 'לתפוס טרמפ' ו'להתחכך' בתהילת האולימפיאדה על-ידי ניצול הסמל האולימפי לפרסום מוצרי ברימאג דיגיטל", טוען הוועד האולימפי בתביעתו.

הוועד האולימפי טוען, באמצעות עוה"ד שמעון צ'רטוב וגיל עטר ממשרד נשיץ-ברנדס, כי במסגרת מסע פרסום שערכו לשם קידום מכירות המותג Kenwood, העתיקו הנתבעים את סמל 5 הטבעות של האולימפיאדה למודעה שבה פורסם מעבד המזון של Kenwood ותפסה עמוד שלם בעיתון "ישראל היום".

"הפרסום המפר הציג גירסה גדולה של הסמל האולימפי. בפרסום הפרו הנתבעים את המראה הגרפי של הסמל בממדיו ובצורתו, והוא הוצג כאילו הוא מכיל טבעות בצל, מעל תמונת מעבד המזון Kenwood", נטען בכתב התביעה.

התובעים מוסיפים וטוענים כי השימוש הבלתי מורשה בסמל האולימפי, שנועד להציג מצג-שווא של זהות או קשר בין המוצרים המשווקים על-ידי הנתבעים לבין התנועה האולימפית, גרם נזק לערך הסמל ונועד כדי להפיק רווחים על חשבון התנועה האולימפית.

טרם הוגש כתב הגנה.