חוק ההסדרים שונה: HOT ו-yes לא יחויבו לספק חבילה צרה

עוד נקבע בחוק ההסדרים כי אגרת הטלוויזיה תעלה בשנים 2011-2012 ב-5% מדי שנה במקום ב-10% - אך אגרת הרדיו תעלה ב-20% ■ כמו כן הוחלט כי חבילת השידור הדיגיטלית תורחב וכי יהיה מבנה חדש לרשות השידור

אכזבה באוצר ובארגונים הצרכניים: במסגרת הדיונים על חוק ההסדרים נדחה חיובן של HOT ו-yes לספק חבילה צרה וולנטרית לקהל מנוייהן. עם זאת, הוחלט על הרחבה עקרונית של השידור הדיגיטלי - DTT, המונה היום רק 5 ערוצים, לאחר גיבוש הצעה על-ידי משרד התקשורת והרשות השנייה.

על-פי הנוסח המקורי, כל אחת מהחברות היתה אמורה לספק חבילת ערוצים מצומצמת ומוזלת כחבילת בסיס, ללא כל קביעה של היקפה. נוסח החוק קבע גם כי רק לאחר הכנסת פרסום בכבלים ובלוויין, תוטל על הכבלים והלוויין מסגרת ברורה של מספר ערוצים ומחיר לחבילה. כאמור, בעת הדיונים הוסר לחלוטין הסעיף אשר מקורו בדחיית חוק השידורים שאמור היה לכלול גם אותו.

תוכנית רב-שנתית לתעריפי האגרה

בניגוד לסעיף זה, העלאת אגרת הטלוויזיה עברה במסגרת חוק ההסדרים שאושר בממשלה ביום שישי לפנות בוקר. עם זאת, הוכנסו בחוק מספר שינויים. בין היתר הוחלט כי אגרת הטלוויזיה תעלה בשנים 2011-2012 ב-5% מדי שנה, במקום ב-10%, כפי שהוצע בנוסח הקודם של החוק. החל מהשנה 2013 תחול ירידה הדרגתית באגרה, כאשר בשנה זו תרד האגרה ב-5%, ובשנה שאחר-כך ב-4%. אחר-כך תרד האגרה מדי שנה ב-1% עד לשנת 2025.

עם זאת, ההפחתה באגרת הטלוויזיה תצוץ באגרת הרדיו, שתצמח משמעותית בשנים הקרובות. בין השנים 2011 ו-2012 תעלה אגרת הרדיו, המשולמת במסגרת תשלום הטסט לאוטו, בלא פחות מ-20% מדי שנה. בשנת 2013 היא תופחת ב-16%, וב-2014 תרד ב-20%.

אך ההישג המשמעותי ביותר של חוק ההסדרים הוא קביעת מבנה חדש לרשות השידור, מתווה אשר אמור היה לעבור כחוק ממשלתי נפרד, אשר נמשך באחרונה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

חוק ההסדרים קובע כעת באופן חד-משמעי את ביטול המליאה, כינון מועצת רשות והקמת ועדת איתור לתפקידים ברשות, אשר תמונה על-ידי הממשלה. סעיף זה היה שנוי במחלוקת, לאור התנגדותו של נתניהו לנוסח החוק הקודם, לפיו וועדה בראשות שופט תקבע את בעלי התפקידים ברשות השידור.

עיקרי הדברים

* חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית לא יחויבו לספק חבילה צרה

* החלטה עקרונית על הרחבת חבילת השידור הדיגיטלית - ה-DTT

* אגרת הטלוויזיה תופחת, אגרת הרדיו תועלה

* קביעת מבנה חדש עבור רשות השידור

* תבוטל מליאת רשות השידור ותוקם ועדת איתור לתפקידים ברשות