בנק ירושלים ימכור את בניין ההנהלה בי-ם ב-30 מיליון שקל

בניין משרדי ההנהלה של הבנק מצוי ברחוב הרברט סמואל בירושלים ושטחו הבנוי הוא כ-2,000 מ"ר ■ לצורך מכירת הבניין תעבור הנהלת הבנק למשרדים חלופיים

דירקטוריון בנק ירושלים , שבשליטת משפחת שובל, החליט למכור את בניין משרדי ההנהלה של הבנק בירושלים תמורת כ-30 מיליון שקל.

בניין משרדי ההנהלה של הבנק מצוי ברחוב הרברט סמואל בירושלים ושטחו הבנוי הוא כ-2,000 מ"ר. הוא מוחזק על ידי החברה הבת של הבנק, תומר ירושלים. לצורך מכירת הבניין תעבור הנהלת הבנק למשרדים חלופיים.

בנק ירושלים, שנוסד בשנת 1963, פועל כבנק מסחרי מ-1998 ונשען על בסיס לקוחות של משקי בית. הבנק פועל בתחומי המשכנתאות, החסכונות והפיקדונות, מימון בנייה למגורים, מימון אשראי לרכישת רכב, אשראי מסחרי ופעילות בשוק ההון. מלבד בניין הנהלתו של הבנק הוא מפעיל היום 16 סניפים הפזורים ברחבי הארץ.

מבנק ירושלים נמסר כי "הבנק מחזק את אחיזתו בירושלים ועושה רה-ארגון ביחידות המטה. במסגרת זו, בוחן הבנק להוסיף כ-200 משרות בבירה. כיום, מפוצלת עבודת המטה בשלושה מוקדים. הדבר מקשה על האפקטיביות הניהולית. הבנק מתעתד להתמקד בפעילות קמעונאית תוך הרחבתה באופן ניכר ולצורך כך נדרשת פעילות מטה אינטנסיבית ומאוחדת.

לשכת המנכ"ל וכן יחידות המערך האחורי, הגבייה והארכיב יוותרו בירושלים. יחידת המערך העורפי צפויה לגדול בשנים הקרובות באופן ניכר עקב הרחבת הפעילות הקמעונאית. כמו כן, מתכנן הבנק להקים בירושלים "מוקד לקוחות" בשיתוף עם עיריית ירושלים. תהליכי צמיחה והתרחבות אלה יביאו לגיוס עובדים חדשים, בעיקר תושבי ירושלים.

בנוסף, לטובת הגדלת האפקטיביות הניהולית נשקלת העברת חלק מהיחידות למתחם קריית שדה התעופה. כפי שנמסר, בניין ההנהלה בירושלים יוצע למכירה בהליך שיקבע. על פי הערכת הבנק, מכירת הבניין, ככל שתושלם, עשויה להניב לו רווח של כ-30 מיליון שקל(לפני מס). יחידות המטה שיעברו מהבניין יועברו למשרדים חילופיים שיושכרו ע"י הבנק לצורך זה".