ברקליס קפיטל מוריד את מחיר היעד של גוגל ב-15%

זאת, מ-650 דולר למניה ל-550 דולר ■ "ככל הנראה תחול ירידה בהכנסות וב-EBITDA במחצית השנייה של השנה"

כלכלני ברקליס קפיטל מפרסמים היום (ב') עדכון סקירה למניית גוגל , בו הם שומרים על המלצת "תשואת יתר", אך מעדכנים כלפי מטה את מחיר היעד מ-650 דולר למניה ל-550 דולר, הגבוה ב-19.7% ממחיר הסגירה של המניה ביום ו' האחרון בוול סטריט.

האנליסטים מציינים כי תוצאות השני של החברה היו מעורבות, עם צמיחת שולי ההכנסות ל- 24%, אך השקעות מרובות לחצו על שולי ה-EBITDA ל-59.3%, לעומת צפי ל-61%. נתונים אלו הובילו לרווח למניה של 6.45 דולר, בעוד שבברקליס ציפו ל-6.49 דולר למניה וקונצנזוס האנליסטים ציפה ל-6.52 דולר.

עוד הם מציינים כי הצמיחה בהכנסות היתה יציבה, בייחוד בארה"ב, היכן שהצמיחה עלתה מ-22% ברבעון הראשון ל-26% בשני. "אין זה סביר שהעלייה המתונה בהכנסות תשפיע על השקפתם של המשקיעים על הצמיחה של החברה ב-2011 ומעבר לה. בהתאם, אנו עדיין מצפים לגידול של 15% בהכנסות 2011, ונהיה חיוביים אף יותר אם נראה סימנים לזרם הכנסות חדש או צמיחה גדולה יותר ובת-קיימא בעסקי החיפוש".

לדברי האנליסטים, המוקד האמיתי יהיה עלויות, שברבעון השני היו גבוהות משמעותית מהמצופה. גוגל אמרה כי זה נובע מגיוס עובדים, הוצאות משפטיות ופרסום, אך לטענתם, לא דיברה מספיק על הסיבוהת ביחת הוועידה.

בברקליס קפיטל מכירים בכך שמניית גוגל עשויה להיות תחת לחץ מסויים בטווח הקרוב וכי ככל הנראה תחול ירידה בהכנסות וב-EBITDA במחצית השנייה של השנה, אך מאמינים כי שוויה של החברה נשאר הגיוני.