דיוויד קליין: "התוכן כבר לא המלך - הטכנולוגיה היא המלך"

מו"ל ועורך "אדוורטייזינג אייג'", שדיבר בוועידת התקשורת ונתח שוק, שיבח את הדרך אליה הולך "מעריב" ■ "אי-אפשר להצליח היום במדיה בלי לעסוק בטכנולוגיה" ■ לריכוז כל הידיעות מהוועידה

"נהגנו לומר שתוכן הוא המלך, אך הוא לא המלך", אומר מו"ל ועורך המגזין "אדוורטייזינג אייג'", דיוויד קליין, "הטכנולוגיה היא המלך".

קליין, שדיבר היום (ב') בוועידת התקשורת ונתח שוק של "גלובס", שיבח את הדרך אליה הולך העיתון "מעריב" עם כניסתו של איש העסקים זקי רכיב כשותף בעיתון. "אף אחד לא יכול להצליח בעולם המדיה היום בלי להיות חברת טכנולוגיה", אמר, "צריך להפנים את זה - או פשוט למצוא עיסוק אחר".

"אני חושב שבעלי מדיה צריכים לשנות פילוסופית את הגישה לעסק שלהם", אמר קליין, "להשקיע בטכנולוגיה דיגיטלית ולחשוב בצורה דיגיטלית. לחשוב על הצרכנים שלך כלקוחות, כצרכני שירותים. מה הם צריכים כדי לשפר את חייהם, ואיך אתה מספק את השירות באופן שהוא טוב יותר מהאופן בו זה נעשה עד כה. אתה צריך כמה שיותר מומחי טכנולוגיה. אתה צריך להבין שמידה אחת של עיתון כבר לא מתאימה לכולם".

קליין פנה לבעלי גופי התקשורת ואמר: "אתם לא חברת מדיה - לא משנה כמה זה כואב לעשות את השינוי, אתם חייבים להיות חברת טכנולוגיה".

לדבריו, "ישראל היא כוח משמעותי במיזוג בין טכנולוגיה ליצירתיות. כמו ששמענו על הדרך שבה טכנולוגיות מודרניות יהפכו את 'מעריב' להצלחה, זה מה שיקרה לכל העיתונים. העולם החדש פותח אפשרויות חדשות בפני המפרסמים - אך גם סיכונים. כשכל המדיה החדשה מגיעה, המודלים הישנים משתנים".

לדבריו, "אנשים לא ישלמו על התוכן, אתה חייב למצוא ערך לזה, וזה בא על-ידי תוכן ממוקד. צריך להביא את כל החברות שלוקחות את התכנים של הגופים לשלם לזה שהם לוקחים ממנו".

קליין התייחס גם למותגים ולבנייתם בעידן הנוכחי. הוא הדגיש את הצורך של גופים מסחריים היום לבנות קהילות שיהיו נאמנות למותג שלהן, על-ידי קביעת "מטרות". לדבריו, "המותג הוא ההתנהגות שהוא מעודד".

כדוגמה הביא קליין את חברת פפסי שהשיקה מערך צדקה המהווה שליש מתקציב החברה, כדי להביא אנשים לשנות את הקהילה בה הם חיים. "שיווק עם מטרה שינה את היחסים עם הקהילה".

אחד הדברים הכי חשובים למותג, לדברי קליין, הוא שירות לקוחות. "מי שפוגש את הלקוח הוא האיש שמשווק הכי טוב מכולם את המותג, ולא משנה כמה תשקיע בפרסום. אין דרך טובה יותר להבין את המותג מאשר לדבר עם הלקוחות שלו", אמר.