סיימון הארופ: "80% מהמוצרים החדשים שמושקים - נכשלים"

מנכ"ל ברנד סנס בוועידת תקשורת ונתח שוק: "בקטגוריות מסוימות עד 95% מהמוצרים נכשלים בשנה הראשונה, חלקם בשל פרסום לא נכון; יש להפנות יותר תקציב לפרסום חושי" ■ לכל הידיעות מהוועידה

בפאנל שכותרתו "מותג הוא מותג הוא מותג" שנערך היום (ב') בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס", אמר סיימון הארופ, מנכ"ל חברת ברנד סנס למיתוג חושי, כי 80% מהמוצרים החדשים שמושקים - נכשלים.

לדבריו, בקטגוריות מסוימות עד 95% מהמוצרים נכשלים בשנה הראשונה, וחלק מזה תלוי בפרסום לא נכון.

חברת ברנד סנס, העוסקת במיתוג חושי, ממתגת מותגים לא רק באמצעות פרסום ויזואלי שעיקרו פרסומות בטלוויזיה, אלא על-ידי איפיון של ערכים נוספים של המותג הבאים לידי ביטוי בחושים שונים - כמו למשל הטעם של המותג, הריח שלו וכדומה.

הארופ מגבה את דבריו בנתונים לפיהם ילד אמריקני נחשף ל-86,500 פרסומות בשנה, ועד גיל 65 הוא נחשף לקרוב ל-2 מיליון פרסומות. "העומס הויזואלי על הצרכנים הוא אדיר, וזה בולט לא רק בפרסומות אלא גם בסופרמרקטים למשל, בהם יש עומס של מותגים שמבקשים את תשומת-הלב. כיום 83% מתקציבי הפרסום הולכים לפרסום ויזואלי, והיתר לפרסום שפונה ליתר החושים".

לדבריו, "כאשר מחברים את זה לעומס הויזואלי, מבינים למה מותגים כה רבים נכשלים לאחר השקתם. במהלך השנים למדנו לסנן את מה שאנחנו רואים. לא משנה לכמה אנחנו נחשפים, פתחנו מנגנון טבעי ש'חוסם' חלק גדול מהפרסום, שלא לדבר על כך שכיום אפשר להריץ קדימה את הפרסומות עם ‏Tivo‏. המודל הישן של פרסומות דו-ממדיות כבר לא עובד יותר".