תקציב הפרסום של ויזה כאל עובר ליהושע TBWA

התקציב, בהיקף 30 מיליון שקל, טופל ב-5 השנים האחרונות בגלר-נסיס ■ באחרונה התחלפה ההנהלה בויזה כאל, והמנכ"ל הנכנס ישראל דוד הגיע מבנק דיסקונט, שתקציב הפרסום שלו מטופל ביהושע

תקציב הפרסום של חברת ויזה כאל עובר למשרד הפרסום יהושע TBWA - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בתקציב משמעותי בהיקף של כ-30 מיליון שקל בשנה, שטופל ב-5 השנים האחרונות במשרד הפרסום גלר-נסיס.

יצוין כי לפני כחודש התחלפה שורת ההנהלה של ויזה כאל, לאחר שבחודשים הקודמים לכך נחשפו כשלים וליקויים בסליקת כרטיסי אשראי בעלי סיכון גבוה כמו תוספי מזון והימורים. כתוצאה מכשלים אלה הטילו חברות כרטיסי האשראי הבינלאומיות, ויזה ומאסטרקארד, על כאל קנסות של מיליוני דולרים, ומספר בכירים עזבו את החברה.

את בועז צ'צ'יק, שעזב את כיסא המנכ"ל, החליף ישראל דוד, ששימש כראש חטיבת הקמעונאות בבנק דיסקונט. במקום סמנכ"ל השיווק רונן גלפרין מונה אבי צימרמן, לשעבר סמנכ"ל ומנהל השיווק של הראל ולפני כן סמנכ"ל השיווק והמכירות של לאומי קארד.

יש להניח כי החלפת ההנהלה נתנה רוח גבית גם להחלפת משרד הפרסום, בעיקר נוכח העובדה שבנק דיסקונט הוא אחד מתקציבי העוגן ביהושע TBWA, וסדרת הקמפיינים בכיכובו של מודי בר-און נחשבת לאחת המוצלחות והאפקטיביות בענף.

במהלך שנות פעילותה של ויזה כאל עם גלר-נסיס השיק המשרד קמפיינים לכרטיס האשראי של דיינרס שזכו בפרסים, סדרת קמפיינים בכיכובו של שי אביבי שעסקו בשינוי שיטת הנקודות, וקמפיינים למותג "אשראי אחראי" שהציעו לציבור לצרוך אשראי בצורה זהירה עקב המשבר הכלכלי. הקו הפרסומי שהוביל גלר-נסיס בלט בקטגוריה בכך שהוא קידם צרכנות זהירה ולא עודד בזבזנות.

התקציב שמצטרף ליהושע TBWA ממשיך את מגמת הצמיחה המרשימה של המשרד, שגדל במחצית הראשונה של 2010 בשיעור של כ-70% - שיעור חסר תקדים ביחס למשרדי העשירייה - כך לפי דירוג יפעת להוצאה על פרסום במחצית הראשונה של השנה.

יהושע TBWA גדל בזכות "מפתח דיסקונט", גבינה לבנה של מולר, קבלת תקציב טרה, ביטוח הבריאות והמשכנתא של מגדל וטויוטה קורולה החדשה.

מגלר-נסיס נמסר בתגובה: "אנו מאחלים לויזה כאל בהצלחה. זהו מותג שקרוב ללבנו, ואנו מקווים שהוא ימשיך לעשות חיל".

מיהושע TBWA לא התקבלה תגובה.

מויזה כאל נמסר: איננו מנהלים את ההתקשרויות העסקיות שלנו באמצעות התקשורת".