לארי מייזל מערער על זכיית לפידות חלץ בהיתר "בנימין"

קולרידג' שבשליטתו התמודדה אף היא על רישיון החיפושים ■ המהלך עלול לסכל את השת"פ המתגבש בין טדי שגיא ועופר נמרודי בתחום חיפושי הנפט

חברת קולרידג' השקעות של איש העסקים היהודי אמריקני לארי מייזל היא שביקשה לערוך דיון נוסף במועצת הנפט, לגבי ההחלטה להעניק את רישיון החיפושים "בנימין" לקבוצת טדי שגיא-יעקב לוקסנבורג, כך נודע ל"גלובס".

קבוצת עופר נמרודי-צחי סולטן, שגם היא התמודדה על הרישיון, מנהלת כיום מגעים עם קבוצת שגיא-לוקסנבורג לעסקה של החלפת זכויות חיפושים ברישיונות "מירה" ו"שרה" שהיא מחזיקה, תמורת חלק מזכויות שגיא-לוקסנבורג ב"בנימין". המהלך של מייזל עלול לפגוע בעסקה המתגבשת.

קבוצת שגיא-לוקסנבורג מורכבת מאיל ההימורים באינטרנט טדי שגיא ומאיש העסקים יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעל השליטה בחברת החיפושים לפידות. שגיא וחברו עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרת היישוב , שהצטרפה אף היא לאחרונה לטרנד החיפושים, בוחנים החלפת 15% מהזכויות ברישיון "בנימין" תמורת 5% מהחזקות הכשרה ברשיונות "מירה" ו"שרה", על מנת להתמודד טוב יותר מול הרגולציה ועם ההשקעות הנדרשות.

לפידות חלץ שבשליטת לוקסנבורג, השותפה עם שגיא ברישיון בנימין (47.5%), דיווחה אתמול לבורסה על עריכת דיון נוסף בעקבות בקשתו של מייזל, שבסיומו תחליט המועצה האם להמליץ לשר התשתיות הלאומיות לפסול את זכייתה מהחודש שעבר. ככל הידוע, אף החלטה של מועצת הנפט לא בוטלה עד כה בדרך זו.

רישיון "בנימין" נחשב לאטרקטיבי, בגלל מבנה גיאולוגי הדומה לזה של תגלית הגז "תמר". השטח נמצא במרחק של 40 קילומטר מול חופי חדרה, ודרומית לתגלית הגז "דלית".

קבוצת שגיא-לוקסנבורג זכתה ברישיון בתחילת יוני, לאחר שגברה על מספר מתמודדים ובהם קולרידג', ישראמקו וקבוצת נמרודי-סולטן.

קולרידג' גז ונפט זכתה ברישיון המערבי בהיתר "בנימין", שנחשב לאטרקטיבי פחות. איש העסקים היהודי מייזל (67), המתגורר בדנוור, קולורדו, הוא בעל השליטה בחברת ההחזקות MDC המשקיעה בין היתר בנדל"ן, והוא מבכירי התורמים של מרכז שמעון ויזנטל בקליפורניה.

גורמים המקורבים לקולרידג' מסרו בתגובה, כי הם אינם נוהגים להגיב על עניינים שבינם לבין הממונה.