אלשיך אישרה: רשת "ספגטים" תימכר לקבוצת שירן ב-5.7 מיליון שקל

במסגרת החלטתה דחתה אלשיך את הבקשה הבהולה שהגיש הבוקר בעלי רשת "אצה סושי בר", שביקש לפתוח את ההתמחרות מחדש ולהעלות את סכום ההצעה האחרון לרכישת רשת "ספגטים" ל-6.5 מיליון שקל

רשת המסעדות "ספגטים", הנמצאת בהקפאת הליכים, תימכר לקבוצת שירן שבבעלות משפחת קקון תמורת כ-5.7 מיליון שקל - כך קבעה היום (ד') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, בתום התמחרות שנייה שנערכה בין קבוצת שירן וחברת לאנדורה השקעות.

בכך אישר בית המשפט את המלצת רו"ח אלון פרדקין, הנאמן על נכסי "ספגטים", לאשר את הצעתה של שירן, המחזיקה בין היתר בחברת שירן הסעות ובאולמות אירועים במרכז הארץ.

במסגרת החלטתה דחתה אלשיך את הבקשה הבהולה שהגיש הבוקר איש העסקים איתי יונס, הבעלים והמנכ"ל של רשת המזון המהיר האסייתי "אצה סושי בר", שביקש לפתוח את ההתמחרות על "ספגטים" מחדש ולהעלות את סכום ההצעה האחרון לרכישת הרשת ל-6.5 מיליון שקל.

למרות שההצעה הצפויה של יונס היתה גבוהה במיליון שקל מהצעתה של קבוצת שירן, דחתה אלשיך את בקשתו של יונס וכתבה: "אמנם האמרת התמורה המשתלמת לנושים היא מטרה חשובה וראויה, ומסיבה זו לעתים נוטה בית המשפט לנהוג בגמישות בכל הנוגע לסיומן של התמחרויות ויכולת לשלב בהן הצעה גבוהה מאוחרת. עם זאת, אף נטייה זו אינה חסרת גבולות, וחובה לאזנה כנגד שיקולים אחרים, לרבות עיקרון הסופיות וכיבוד ההסתמכות של הזוכים".

עוד כתבה אלשיך בהחלטתה: "עניין לנו בהקפאת הליכים שזכתה לפרסום רב, והליכי ההתמחרות נמשכו לאורך תקופה ארוכה. לא שוכנעתי מנימוקיו של יונס בכל הנוגע להצטרפותו להתמחרות במועד מאוחר. אין די בטענה כי שהה בחו"ל או שגה שגיאה סובייקטיבית כזו או אחרת כדי שאקבל את בקשתו".

בנוסף, דחתה אלשיך את בקשתם של בעלי השליטה לשעבר ב"ספגטים", שביקשו לשלב את הסדר שיקום הרשת בהסדר אישי שלהם, שבו יינתן להם הפטר אישי מערבויותיהם לחברה.

"אל לנו לערבב בין עיקר וטפל. כאשר בהקפאת הליכים עסקינן הרי עיקר ההליך ומטרתו הינה הסדר נושים לחברה. לכן, עם כל ההבנה לרצונם של בעלי המניות לשלב עצמם בהסדר לא ניתן לעשות זאת כעת, בדרך שתעכב אותו ותפגע בנושים", קבעה השופטת.

אתמול (ג') דחתה אלשיך גם את בקשתה של חברת לאנדורה השקעות, שהתמודדה מול קבוצת שירן על רכישת "ספגטים" וטענה כי בדו"ח שהגיש הנאמן לבית המשפט בשבוע שעבר נפלו פגמים וטעויות המצדיקים את מכירת רשת המסעדות ללאנדורה ולא לקבוצת שירן.

רשת המסעדות "ספגטים" הוקמה לפני כמעט 20 שנה ופעלה כרשת ייחודית בתחומה בארץ. היא מיתגה את עצמה כרשת היחידה שמעניקה מחד שירות ברמה העולה על רמת ההסעדה שברשתות בתי-קפה והמזון מהיר, ומאידך הציעה את המזון במחיר סביר יחסית למסעדות "גורמה".

הרשת כוללת 17 סניפים, ש-4 מהם נמצאים בבעלות הרשת, והיתר אצל זכיינים ואינם קשורים להליכי הקפאת ההליכים.

לפני שנכנסה להקפאת הליכים קיימה "ספגטים" משא-ומתן למכירתה לרשת "קפה-קפה" תמורת 8 מיליון שקל, אולם זה כשל בעיקר על רקע המבנה הבעייתי של הרשת.

הסיבות המרכזיות שהובילו לקשיי הקבוצה היו המשבר הכלכלי בשנת 2009, רווחיות תפעולית נמוכה והשקעות כושלות שירדו לטימיון. (פר"ק 35484-04-10).