מבוכה ל-BP: נאלצה להודות כי "שיפצה" תמונות מהדליפה

על פוטושופ וצרות אחרות: ענקית האנרגיה נאלצה לאשר כי שיפצה תמונה שפורסמה באתר האינטרנט שלה כדי להאדיר את הפעולות שביצעה במפעל מקסיקו במטרה לצמצם נזקי הדליפה

הצרות באות בצרורות: ענקית האנרגיה BP נאלצה להודות כי "שיפצה" באמצעות תכנת העיבוד הגרפי פוטושופ תמונה שהופיעה באתר האינטרנט של החברה והציגה בצורה מוגזמת את פעילותה במרכז התפעול ביוסטון לשיקום האזורים שנפגעו בדליפת הנפט במפרץ מקסיקו.

התמונה המקורית, שפורסמה במהלך סוף השבוע האחרון, מציגה עובדים של החברה כשהם שולטים ב-10 מסכי וידאו ענקיים המקרינים תמונות מתחת למים - זאת במטרה להציג לעולם עד כמה נחושה BP וכמה היא משקיעה בפעולות לשיקום הסביבה באזור הדליפה.

כמה פגמים בתמונה עוררו את חשדם של מספר גולשים ובלוגרים, אשר פירסמו דיווחים מאז סוף השבוע על פעולות הריטוש והעיבוד שעוברות תמונות באתר החברה. לאור הדיווחים ארך אתר האינטרנט Americablog בדיקה מדוקדקת בה התגלו בתמונה אזורים קטנים שהיו לבנים וריקים מתוכן ואזורים אחרים בהן התמונות היו חופפות כך שניתן להעיד באופן ברור כי התמונה עברה עיבוד בתכנת עיצוב גרפי.

לאחר הפירסום של ממצאי הבדיקה ביום שני האחרון, פירסמה חברת BP את התמונה המקורית כאשר דובר החברה, סקוט דין, הודה כי בצילום המקורי 2 מהמסכים בחדר השליטה היו ריקים ולכן נעשה שימוש בתכנת הפוטושופ כדי להוסיף תמונות למסכים אלה. בחברה סירבו להגיב לטענות כאילו ריטשה גם תמונות אחרות שפורסמו באתר.

מדובר החברה נמסר עוד כי הצלם, עובד בחברה, ביצע את עדכוני התמונה בעצמו וכי לא הייתה כוונת זדון לעוות את הרושם שנוצר כתוצאה מהתמונה. כמו כן שיחררה החברה הנחיות לעובדיה, בהן הם מתבקשים שלא להשתמש בתכנת הפוטושופ - למעט מקארים של תיקון צבעים, חיתוך התמונה ועדכוני אור וצל הכרחיים.