עוד דלק לבורסות: נתונים טובים מהצפוי בגרמניה ובבריטניה

מדד אמון העסקים בגרמניה זינק ל-106.2 נקודות בחודש יולי מ-101.8 נקודות ביוני ■ הייתה זו הפתעה מוחלטת שכן לפי תחזיות האנליסטים המדד היה אמור בכלל לרדת ל-101.6 נק' ביולי ■ גם בריטניה מפתיעה לטובה: התמ"ג צמח ב-1.1% ברבעון השני של השנה - כמעט פי 2 מהתחזיות המוקדמות

זרז נוסף לראלי בשווקים הפיננסיים: מדד אמון העסקים בגרמניה קפץ בחודש יולי בשיעור שיא לרמה הגבוהה ביותר מזה 3 שנים. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ו') על ידי ממשלת גרמניה.

המדד, הסוקר כ-7,000 חברות בגרמניה, עלה ל-106.2 נקודות בחודש יולי מ-101.8 נקודות ביוני. הייתה זו הפתעה מוחלטת שכן לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בשוק, המדד היה אמור בכלל לרדת ל-101.6 נק' ביולי. טווח התחזיות נע בין 100.5 נקודות ל-102.5 נקודות בלבד.

"העלייה במדד הייתה החדה ביותר מאז החלו הרישומים ב-1990", נכתב בהודעת ה-Ifo, שפרסמה את המדד במינכן.

עם פרסום המדד התחזקו העליות בבורסת פרנקפורט ובבורסות אירופה. מדד הדקס, למשל, עבר לעלייה של כ-0.7% לאחר פרסום הנתון, לעומת עלייה של 0.1% לפני הפרסום.

הפתעה גם מצד ממשלת הוד מלכותה

במקביל לפסום הנתון המעודד באירופה, גם בריטניה הראתה שכוחה עוד במותניה. ממשלת בריטניה פרסמה את נתוני התמ"ג לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי הכלכלה צמחה בשיעור כמעט כפול מהתחזיות המוקדמות בשוק.

המשק הבריטי צמח ב-1.1% ברבעון השני אחרי עלייה של 0.3% בלבד ברבעון הראשון. אנליסטים בשוק ציפו לצמיחה של 0.6% ברבעון השני, כך שהנתון בהחלט הפתיע לטובה.

למרות הנתון החיובי, אנליסטים בבנק היפני נומורה אמרו לסוכנות בלומברג, כי ייתכן שהצמיחה ברבעון השני הייתה "שיא זמני", וכי הכלכלה הבריטית תיחלש ברבעונים הבאים עקב משבר החובות באירופה והקיצוצים התקציביים של ממשלת בריטניה, שהושקו בניסיון להקטין את החוב הציבורי.

מנוע הצמיחה העיקרי של בריטניה ברבעון השני היה מגזר השירותים, שמהווה כ-76% מסך התמ"ג הבריטי. מגזר זה צמח ב-0.9% ברבעון השני - שיא שלא נראה מאז 2007. מגזר הייצור צמח ב-1.6% וגם כאן נרשם שיא שלא נראה מאז 1999.

התגובה המיידית לנתונים הגיעה בשוק המט"ח. הליש"ט התחזקה ל-1.539 דולרים אחרי פרסום הנתון מרמה של 1.531 דולרים לפני הפרסום. גם האירו התחזק בעקבות הנתון הטוב בגרמניה, שהיא הכלכלה הגדולה באיחוד האירופי.