הוארך מעצר האב החשוד ברצח ילדיו; נשלח לבדיקה פסיכיאטרית

(עדכון) - מעצרו של איתי בן-דרור הוארך ב-10 ימים, במהלכם ייקבע האם הוא כשיר לעמוד לדין ■ מחקירה ראשונית עולה כי כנגד בן-דרור הוגשו בעבר 4 תלונות ע"י אם הילדים, וכי הוא אובחן כלוקה בבעיות פסיכיאטריות

מעצרו של איתי בן-דרור, שהודה כי רצח בדקירות סכין את 3 ילדיו - עומר בן ה-10, רוני בת ה-8 ואור בן ה-5 - הוארך היום (א') ב-10 ימים בבית משפט השלום ברמלה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-15 ימים.

ביום שלישי הקרוב יגיש הפסיכיאטר המחוזי חוות-דעת ראשונית לבית המשפט, בה ייקבע האם בן-דרור כשיר להישאר במעצר.

"היא אשמה בהכול", אמר בן-דרור בצאתו מבית-החולים לניאדו בנתניה, שם היה מאושפז מפני שניסה להתאבד לאחר רצח הילדים. "היא לא עשתה כלום. לא עשתה טובה לילדים, היא הציקה להם".

חוקרי ימ"ר מרכז חקרו את בן-דרור בבית-החולים במשך שעות ארוכות. הבוקר הוא שוחרר מבית-החולים והובא לבית המשפט תחת אבטחה כבדה של אנשי הימ"ר.

נכון לעכשיו, המשטרה מסרבת לבדיקה פסיכיאטרית לפני כתב אישום - כך השיב נציג המשטרה לשאלתו של עו"ד רן אלון, פרקליטו של בן-דרור. עו"ד אלון אמר בדיון כי בן-דרור טען בפניי שהוא שמע קולות בראשו שאמרו לו לעשות את אשר עשה, לקנות את הסכינים ואיך בדיוק לעשות את זה".

הלווייתם של 3 הילדים הנרצחים תיערך הערב בשעה 18:30 בבית-העלמין נתניה מזרח, שיכון ותיקים.

איתי בן-דרור הודה אמש (שבת) במעשים, לאחר שנחקר במשך שעות ארוכות על-ידי חוקרי ימ"ר מרכז בבית-החולים.

בן-דרור, שהתגרש מאשתו לאחרונה, אירח בסוף השבוע את 3 הילדים בביתו, ובמהלך הלילה הוא דקר אותם בשנתם. אביו של איתי הזעיק את המשטרה כשגילה כי בנו מנסה להתאבד. בן-דרור עצמו אושפז בעבר בבתי-חולים פסיכיאטריים, ולטענת עורך דינו, זהו הרקע למעשה.

צוותי משטרה רבים ואמבולנסים של מד"א-שרון הוזעקו לזירה. מותם של הילדים נקבע במקום, והאב קיבל טיפול רפואי ראשוני בזירה. מספר דקות לאחר מכן פונה האב החשוד ברצח לקבלת טיפול רפואי נוסף בבית-החולים לניאדו בנתניה.

"מחכה להיות עם הילדים בגן-עדן"

"הוא מחכה להיות עם ילדיו בגן עדן" - כך אמר עורך דינו של איתי בן-דרור, האב החשוד כי רצח את 3 ילדיו וניסה להתאבד, לאחר ביקור לצד מיטתו של האב בבית-החולים לניאדו בנתניה.

עו"ד רן אלון מהסנגוריה הציבורית מונה לייצג את בן-דרור. ביציאה מהחדר בו מאושפז האב החשוד אמר עו"ד אלון: "מרשי הוא אדם המוכר היטב למערכת הפסיכיאטרית. הוא כרגע מטושטש כולו כתוצאה מהכדורים שנטל במהלך הניסיון האובדני שהוא ביצע. הוא מביע אהבה עזה לילדיו, ואומר רק כי הוא מחכה להיות איתם בגן-עדן".

"לדבריו של האב", המשיך עורך הדין, "הילדים זכו עכשיו לחיי שלווה, הוא מחכה להצטרף אליהם, וזה רק עניין של זמן. הוא השתחרר לא מזמן מאשפוז בבית-חולים פסיכיאטרי, כאמור הוא מוכר היטב למערכת ועבר אשפוזים רבים בשנים האחרונות. הוא השתחרר מהאשפוז לא מזמן, ורק בשבוע שעבר הוא היה בביקור אצל פסיכיאטר בבית-חולים וסיפר לו כי הוא מרגיש רע וכי יש לו מחשבות אובדניות. הפסיכיאטר אמר לו לדבריו שיגדילו לו את מינון התרופות, ו'נראה בהמשך מה יהיה'".

"מדובר במקרה טרגי לכל הדעות", סיכם הפרקליט, "אבל האב ממשיך לטעון כי הוא אוהב את ילדיו והוא חסך להם חיים של גיהנום, כך הם הגיעו אל המנוחה והנחלה, ועכשיו יש להם שלווה".

אמר לפרמדיקים: "דקרתי את הילדים"

דובר מד"א שרון, אדי ורשבסקי, שהוזעק לזירת האירוע, סיפר לחדשות 2 באינטרנט: "קיבלנו קריאה על אדם מחוסר הכרה בדירה בנתניה. מיד לאחר מכן יצאו צוותי טיפול נמרץ למקום", מספר ורשבסקי. "כשהמתנדבים הגיעו לזירה הם מצאו מראה קשה ביותר: 3 ילדים ללא רוח חיים עם סימני אלימות קשים על גופם, במיטה זוגית אחת כששלולית דם מסביבם. בנוסף נמצא מבוגר פצוע קל".

יוסי רוקח, מנהל מד"א-שרון, סיפר בזירת הרצח כי "התקבלה קריאה במגן דוד אדום על מצוקה של גבר בתוך הבית. הגיעו כונני מד"א על אופנועים תוך דקות ספורות, ובהמשך הגיעו כוחות נוספים".

"הכוננים שעלו לבית המשפחה מצאו שם את אב המשפחה במצב מעורער. הוא אמר לכוננים 'יש לי עבר פסיכיאטרי, דקרתי את הילדים'", הוסיף איש מד"א, "ומהר מאד התברר כי מדובר באירוע חמור, ואז הזעיקו עוד כוחות. נמצאה תמונה קשה של מספר הרוגים במקום, אירוע קשה ביותר של התאבדות ורצח".

היסטוריה של אלימות מצד האב

מהחקירה הראשונית של הרצח המחריד עולה כי לאב החשוד ברצח יש עבר של בעיות פסיכיאטריות והתנהגות אלימה, והוא אף אושפז בעבר בבית-חולים לחולי נפש, שם ניסה להתאבד 6 פעמים ללא הצלחה.

בנוסף התברר כי אמם של הילדים שהתגרשה לאחרונה מהחשוד מעידה כי נהג כלפיה באלימות ובאיומים ולכן עזבה אותו. גם המאהבת של האב הגישה נגדו לפחות 3 תלונות על עבירות אלימות ואף הוציאה נגדו צו הרחקה. שתיים מהתלונות הללו - אחת של האם ואחת של המאהבת - היו בעקבות אירוע במהלכו חתך לעצמו בן-דרור את הוורידים והגיע אל שתי הנשים כל אחת בנפרד, כשהוא מדמם וצועק: "תראי מה שגרמת לי לעשות".

תלונה אחרת הוגשה על-ידי המאהבת בעקבות ניסיון אונס שביצע לכאורה האב החשוד ברצח. עם זאת, לבני-הזוג הגרושים היו הסדרי משמורת משותפת על הילדים, ובסוף השבוע הזה - דווקא סוף השבוע בו חל יום-הולדתה של אימם של הילדים - היה זה תורו של האב להיות עם הילדים, ואז אירע הרצח הנורא.

אהרונוביץ': הנסיבות ייבדקו

מחקירה ראשונית של המקרה עולה כי סבם של הילדים הוא זה שהתקשר להזעיק את כוחות המשטרה. הוא התקשר אל מוקד 100 וסיפר כי הוא חושש לחיי בנו שנמצא בדירתו. הסב שהגיע למקום ולקה בהלם פונה גם הוא לקבלת טיפול רפואי.

המשטרה איתרה את אמם של הילדים, שהיתה גרושה מהאב החשוד ברצח. היא קיבלה את ההודעה מנציגי משטרה בזמן שישבה שבעה על בן משפחה.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע לזירת האירוע לאחר המקרה החמור והתייחס לדברים.

"מדובר באירוע חמור מאוד של רצח וניסיון התאבדות, והנסיבות ייבדקו", אמר אהרונוביץ'.

בהמשך היום הגיע לזירה גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, שאמר כי "מדובר באירוע קשה מאוד".

חקירת הרצח המשולש הועברה בהוראת המפכ"ל לידי ימ"ר מרכז.

האב הרוצח: "הילדים יהיו איתי עד הסוף"

רצח ידוע מראש? מהחקירה הראשונית של המשטרה עולה כי איתי בן-דרור, האב החשוד ברצח 3 ילדיו - עומר בן ה-10, רוני בת ה-8 ואור בן ה-5 - היום בנתניה, סבל בעבר מבעיות פסיכיאטריות קשות ואף אושפז בבית-החולים לחולי נפש "אברבנל".

בנוסף העיד סבם של הילדים, אביו של החשוד ברצח, כי בנו אמר לו לאחרונה: "הילדים יהיו אתי עד סוף ימיי".