גורו המניות ג'ים קריימר מציג: טיפים להשקעה נבונה בשוק

"במספר שעות מצומצם בשבוע יכולים המשקיעים להשקיע באופן אקטיבי במניות ולנהל בעצמם את תיק ההשקעות שלהם בהצלחה גדולה" ■ זאת, אם יפעלו על פי מספר כללים לכניסה ויציאה מהשקעה במניות

"אתם יכולים לעשות מהבית כל מה שאני עושה, אם אתם מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ" אומר גורו ההשקעות ג'ים קריימר הידוע גם בתוכניתו "Mad Money" ב-CNBC ונותן טיפים להשקעה נבונה בשוק ההון. לדבריו "במספר שעות מצומצם בשבוע יכולים המשקיעים להשקיע באופן אקטיבי במניות ולנהל בעצמם את תיק ההשקעות שלהם בהצלחה גדולה".

אז כיצד מוצא קריימר מניות חדשות המהוות פוטנציאל להשקעה? קריימר אומר כי דרך אחת היא לבחון את רשימת המניות החדשות שהגיעו לשיא של 52 השבועות האחרונים, "במניות שנסחרות ברמת שיא שנתית יש כמובן משהו שמתרחש בהן. יתכן שהחברה באמת נהנית מהמגמה השורית בשוק, או יתכן שהמניה מצוייה במומנטום חדש", בכל מקרה קרייימר מציין ש"מניות המצויות ברמות שיא שוות מבט נוסף". ומוסיף "המגמה לרוב נמשכת, לכן אם התנאים הבסיסיים (fundamentals) של החברה הנמצאת ברמת שיא עדיין חזקים - יתכן וזו מניה מנצחת".

אם זאת, מתנגד קריימר לקנייה של כל מניה המצויה ברמת שיא שנתית ואומר כי למרות חריגים נדירים, המתנה לנסיגה של המניה מהשיא כמעט תמיד תאפשר למשקיעים נקודת כניסה טובה יותר, וכאשר המגמה החיובית נמשכת, תישא השקעתם אפילו תשואה גבוהה יותר. קריימר הוסיף כי כאשר בשוק הרחב ישנו Sell-Off זהו עיתוי מצויין לחטוף את המניות שטסות בניגוד למגמה למעלה.

טיפ נוסף של קריימר למשקיעים פעילים היה לא לרכוש את כל המניות לפוזיציה שהם בונים בו זמנית. לדבריו "נדיר שמניות נסחרות בקו רציף לכיוון מסויים, כך שתמיד יהיו הזדמנויות לרכוש עוד מניות אולי ברמות מחיר נמוכות יותר.

קריימר ממליץ למי שרוצה לרכוש 100 מניות לדוגמא, להתחיל ברכישה של 25 מניות. אם המניה נסוגה, ממליץ קריימר לרכוש עוד מניות. אם המניה מתקדמת מעלה, אז ניתן לדעת שהתזה נכונה וניתן להמשיך ולרכוש עוד מניות.

ישנו יוצא מן הכלל אחד לכלל זה, ציין קריימר, וזה במקרה של מכירות חזקות של בעלי עניין במניה, אשר לדבריו ישנן סיבות רבות לכך, אך ישנה סיבה אחת בלבד למצב הפוך בו רוכשים בעלי העניין את המניה - וזאת כאשר הם חושבים כי המניה תעלה לרמה גבוהה יותר. לדבריו אם הנהלת החברה רוכשת את המניה ברמה הקרובה לשיא השנתי, זו סיבה טובה מספיק להתעלם מהחוק שלו "לקנייה עם קבלת איתות" ולחוק שלו "המתן לנסיגה" ויש להיכנס עם כל ההשקעה במניה. "אם אתה רואה בעל עניין קונה, גם אתה רוצה לקנות".

המלצות נוספות עליהן דיבר קריימר נוגעות להתנהגות בהתייחס למכירות בשורט, מסחר סביב פוזיציית ליבה ולסיום מוסיף קריימר כי כלל האצבע שלו זה שנים רבות הוא כי כאשר מניה חמה חדשה מקבלת את הכיסוי האנליסטי הרביעי - זה הסימן שהמסיבה נגמרה.