פנטאלום השלימה סבב גיוס ראשון של 9 מיליון דולר

החברה לוקחת טכנולוגיה שמשמשת לתקשורת אופטית ומנסה ליישם אותה במערכות מדידה ובקרה של חוות רוח, שאמורות לייצר חשמל מטורבינות ■ את הכסף קיבלה מהקרנות סידר, אוורגרין ומקרן אמריקנית נוספת

שוק הקלינטק עדיין בשלבי התפתחות ראשוניים, וככזה הוא כולל בתוכו לא פעם פתרונות שמגיעים מעולמות טכנולוגיים אחרים לגמרי. חברת Pentalum לדוגמה לוקחת טכנולוגיה שמשמשת לתקשורת אופטית ומנסה ליישם אותה במערכות מדידה ובקרה של חוות רוח, שאמורות לייצר חשמל מטורבינות.

החברה השלימה לאחרונה סבב גיוס ראשון של 9 מיליון דולר מהקרנות סידר, אוורגרין ומקרן אמריקנית נוספת ששמה לא נמסר.

את החברה הקימו בשנת 2009 שגיא צדקה, שמשמש כמנכ"ל שלה, ונתן סלע. החברה פעלה במהלך השנה האחרונה תחת תוכנית Pre-Seed של סידר. תכונית זו, בשונה מהמקובל אצל קרנות הון סיכון, בוחרת קודם את הצוות היזמי וכשנמצא הרעיון, מוקמת החברה.

הניסיון של צדקה וסלע מגיע מהתחום האופטי. הוא שימש כמנכ"ל קאילייט פוטוניקס, שנרכשה בתחילת 2007 בידי אופטיום תמורת 35 מיליון דולר במזומן. אופטיום עצמה מוזגה כעבור שנה עם Finisar האמריקנית.

בפנטאלום נעזרים בידע מעולם הטלקום, כדי לפתח פתרון ניטור לרוח המבוסס על קרני לייזר ורכיבים אופטיים (מערכת מסוג Lidar). החברה מסרה בהודעה לעיתונות כי היא מתכננת לצאת לניסוי ראשון של המערכת בתחילת 2011.