ההשקעות בסטארט-אפים זינקו ברבעון ב-21% ל-206 מיליון ד'

‎‎במקביל, לפי סקר ה-‏Money Tree‏ של קסלמן קסלמן ‏PWC‏, משקיעי ההון סיכון המשיכו ברבעון הראשון לברוח מהסיכון: ההשקעות בחברות צעירות שוב ירדו ■ "הגידול בהשקעות צנוע יחסית לגידול המקביל בארה"ב"‏

‎‎הדו"חות הרבעוניים של חברות המחקר שהתפרסמו בשבועות האחרונים, הצביעו על מגמת שיפור והתעוררות בשוק השקעות ההון סיכון הישראלי.

היום, חברת הייעוץ קסלמן קסלמן ‏PWC‏ מצטרפת לחגיגה, עם סקר ה-‏Money Tree‏. לפי הנתונים החדשים, ברבעון השני של השנה נרשמה עלייה של 21% בהיקף ההשקעות בחברות היי-טק בזכות 206 מיליון דולר שהושקעו ברבעון זה. בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, גם כן נרשמה עלייה - של 27%.

סך ההשקעות במחצית הראשונה של 2010, הסתכמו בכ-376 מיליון דולר, עלייה מתונה לעומת המחצית המקבילה אשתקד, אז הסתכמו ההשקעות ב-356 מיליון דולר.

את מגמת השיפור הובילו חברות המכשור הרפואי והביוטק. מגזר האינטרנט חזר לרמת ההשקעות הממוצעת של השנים האחרונות, לאחר רמת השקעות נמוכה בתחום זה ברבעון הקודם.

למרות העלייה בהיקף ההשקעות, לא כל הסימנים בדו"ח הם מעודדים. כך למשל, רמת ההשקעות בחברות בשלב ה-‏Seed‏ ירדה במקביל לעלייה בהשקעות בחברות בשלבי התפתחות מאוחרים יותר. חשיבותן של השקעות ה-‏Seed‏, נציין, היא בהיותן ההשקעות הראשונות בחברות, תנאי להקמתם של סטארט-אפים חדשים.

רובי סולימן, שותף בתחום ההיי-טק בקסלמן וקסלמן ‏PwC‏, אמר כי "הגידול צנוע יחסית לגידול המקביל בארה"ב, התעשיה אכן מצויה בקשיים אבל מוקדם להספיד את ההון סיכון. ניתן לראות סימנים חיוביים רבים להמשך הגידול בהשקעות בשנת 2010".