יו"ר מועצת הרשות השנייה, אמנון נדב, פורש מתפקידו

‎‎זאת בעקבות החלטת היועמ"ש כי לא יוכל להמשיך‏‎ ‎בתפקיד לנוכח עבודת בתו ברדיו 99 ■ שי בזק, עליזה לביא ויוסי אליטוב מועמדים להחליפו‏ ■ ‏לא נפסלת גם האפשרות כי ממלא מקומו, אילן אבישר, ימונה לתפקיד באופן קבוע

‎‎אמנון נדב, יו"ר מועצת הרשות השנייה, הודיע לשר התקשורת משה כחלון כי הוא מבקש לעזוב את תפקידו. ההודעה נמסרה בעקבות קביעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כי נדב לא יוכל להמשיך בתפקידו, כל עוד בתו משמשת כמפיקה ברדיו 99.

ל"גלובס" נודע כי לאחר שימוע שנערך לנדב בלשכת היועץ הועברה על כך הודעה ללשכת שר התקשורת. ויינשטיין קבע כי אם רוצה נדב להמשיך בתפקידו - על בתו להתפטר מתפקידה, אולם נדב הצהיר בעבר כי לא יאפשר לה לעשות זאת ויתפטר בעצמו. לפי שעה ממלא המקום של נדב, אילן אבישר, ימשיך בתפקידו.

‏בינואר האחרון נכנס נדב לתפקידו, אולם הספיק לתפקד בו זמן מועט בלבד. בטרם נכנס לתפקיד הצהירה בתו, שעובדת בתחנת הרדיו האזורי 99 כמפיקה, כי תתפטר מעבודתה לטובת מינויו של האב, אולם היא חזרה בה חודשים ספורים אחר-כך.

נדב הודיע על כך לוועדת המינויים של השירות הציבורי בראשותה של טנה שפניץ. הוועדה הודיעה כי נדב לא יוכל להמשיך בתפקיד, והנושא הועבר ללשכת היועץ המשפטי לממשלה, והוא פסק סופית כי המשך עבודת בתו ברדיו לא מתיישבת עם עובדת היותו יו"ר מועצת הרשות השנייה.

‏בראיון ל"מעריב" באחרונה סיפר נדב כי העבודה של בתו בתחנת הרדיו האזורי קריטית לשיקומה בעקבות תאונת דרכים קשה וטראומטית שעברה. על כן, אמר, לא ידרוש ממנה להיפטר מתפקידה, ויעזוב בעצמו את תפקידו רק אם ייקבע כי אין הוא יכול לשמש בו.

‏נדב אמר היום (ג') ל"גלובס" כי "יש תחושה של הקלה שלא תיאמן. עכשיו אצטרך לשבת ולעכל למה הייתי צריך לעבור את כל שבעת מדורי הגיהינום האלה, למרות שאני מאמין שכוונות כולם היו טובות בסופו של דבר".

נדב התייחס גם לאווירה בביתו ואמר: "זו הקלה גם בגלל בתי. זה יצר מתח באוויר במערכת המשפחתית שלי ובמערכות היחסים בבית. אין לי כעסים כלפי אף אחד. אני אפיק לקחים".

מחפשים מחליף

כעת, בלשכת שר התקשורת ובלשכת ראש הממשלה נתניהו מחפשים אחר מועמדים מתאימים לתפקיד. בין השמות הבולטים מקרב המועצה הנוכחית ניתן למנות את שי בזק, לשעבר קונסול ישראל בפלורידה ויועצו האישי של ראש הממשלה; ד"ר עליזה לביא, חוקרת תקשורת ומקרא; והעיתונאי החרדי יוסי אליטוב.

בזק, אשר היה אמור להתמנות לתפקיד דיפלומטי, עשוי לזכות לפיצוי בדמות תפקיד היו"ר הרגולטורי. לביא נחשבה למועמדת מובילה לתפקיד היו"ר במהלך החיפושים הקודמים, ואילו אליטוב הוא חבר המועצה הוותיק ביותר העומד בראש ועדת הרדיו של הרשות.

לא נפסלת גם האפשרות כי ממלא מקומו, אילן אבישר, ימונה לתפקיד באופן קבוע. בחירה באחד מחברי המועצה המכהנים תחסוך חודשים ארוכים של הליך חיפוש והעברת מינוי חדש בצינורות הבירוקרטים.

‏שר התקשורת כחלון הצר על הודעתו של נדב והודה לו על תפקודו.

‏ממועצת הרשות השנייה נמסר כי "אנו מצטערים על הנסיבות שבהן אמנון נאלץ לפרוש מתפקידו, וכמובן שאנו מאחלים לו בהצלחה". ‏‎‎‏