תושבי "גן הקופים" בר"ג ניצחו: נדחתה תוכנית ארלוזורוב 36

הוועדה המחוזית מחוז תל אביב החליטה לדחות את התוכנית לאור קיומו של כתב אישום שהוגש בחודש שעבר נגד ארבעה גורמים בגין בנייה שלא כדין בשטח התוכנית

‏227 התושבים המתגוררים סמוך לתוכנית המגורים ברחוב ארלוזורוב 36 באזור "גן הקופים" ברמת גן ניצחו את היזמים: אתמול (ב') החליטה הוועדה המחוזית מחוז תל אביב לדחות את התוכנית לאור קיומו של כתב אישום שהוגש בחודש שעבר נגד ארבעה גורמים בגין בנייה שלא כדין בשטח התוכנית.

כזכור, 227 התושבים, המיוצגים על ידי עו"ד עפר לרינמן, הופתעו בשבוע שעבר לגלות כי דיון בהפקדת התוכנית נמצא על סדר יומה של הוועדה המחוזית למרות כתב האישום שהוגש. במכתב ששיגרו בשבוע שעבר לוועדה המחוזית, באמצעות לרינמן, ציינו שמדובר בתוכנית שמבקשת להלבין עבירות בנייה שנעברו לכאורה בהקמת הבניין, שחומרתן מחד ואוזלת ידה של הרשות המקומית מאידך הביאו לכך שבאופן חריג הגישה התובעת מטעם פרקליטות המדינה, המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין, כתב אישום לבית משפט השלום.

המבנה, שנבנה לפני 70 שנה בסגנון הבאוהאוס, השתרע בצורתו המקורית על פני שתי קומות וכלל 10 דירות. תוכנית מ-1995 התירה בניית ארבע קומות בבניין עם 14 דירות, אבל תוכנית שקיבלה תוקף ב-2002 הגדילה את גובה הבניין לחמש קומות ואת מספר הדירות ל-40.

שתי תוכניות תקפות למבנה כיוונו לכך שהבניין הקיים ישומר ועליו תתאפשר תוספת בנייה באופי המבנה המקורי, בקביעה שאם ייהרס הבניין תהיה חובה לתוספת חניה. על בסיס שתי תוכניות אלה הוצא היתר בנייה ב-2002 שכלל 40 יחידות דיור והשארת חלקים של המבנה המקורי. בפועל, למרות שקיר החזית הפינתית נשמר, הרי שרצפות שהיו מחוברות לחזית המקורית נהרסו ונבנו מחדש. מרתף חניה לא נחפר, למרות שבתוכנית הוא נקבע כתנאי חובה להריסת הבניין.

בכתב האישום, שהוגש ביוני, נכתב שלמרות שמבנה הבאוהאוס הישן נהרס מן היסוד ותחתיו נבנה בניין מגורים חדש בן שש קומות, לא הוקם מרתף חניה ובכך לא קוים התנאי הקבוע בתוכניות שחלות על הקרקע.

הוועדה המחוזית החליטה לדחות את התוכנית לאור ההתנהלות הלקויה לכאורה של היזמים ולאור הגשתו של כתב אישום בנושא.

עו"ד אייל מאמו, המייצג את היזמים, מסר בתגובה כי "לא ידוע לנו על ההחלטה ולא קיבלנו אותה. חבל שהעיתונות יודעת לפנינו. כשנקבל את ההחלטה על נימוקיה נוכל להתייחס". ‏‎‎‏