BP מפתיעה: נדרוש הטבת מס של 10 מיליארד דולר בארה"ב

החברה הודיעה כי בהתאם לחוקים בארה"ב תדרוש החזר מס של 9.9 מיליארד דולר מתוך 32.2 מיליארד שהשקיעה במאמצי השיקום של מפרץ מקסיקו לאחר הדליפה ■ המנכ"ל טוני הייוורד: "אנחנו פשוט עוקבים אחר החוקים ככתבם וכלשונם"

ענקית הנפט השנויה במחלוקת BP שהודיעה היום (ג') על הפסדי ענק בסכום כולל של 17.2 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה מצליחה להפתיע את המשקיעים ומודיעה הערב כי היא מתכוונת "להטיל" חלק מעלויות השיקום של מפרץ מקסיקו שנפגע מדליפת הנפט על משלם המסים בארה"ב.

החברה הודיעה בדו"חות הכספיים שלה ואישרה בשיחת ועידה שקיימה עם המשקיעים כי בכוונתה לדרוש הטבת מס בסכום של 9.9 מיליארד דולר - זאת לאחר שהשקיעה סכום אדיר של 32.2 מיליארד דולר במאמצי השיקום באזור, לרבות הצעדים הנדרשים לעצירת הדליפה וכן פיצוי הנפגעים ממנה. עם זאת, טענה החברה כי הנזק למאזן כתוצאה מצעדים אלה בשורה התחתונה תסתכם ב-22 מיליארד דולר "בלבד".

"בבואנו לחשב את ההשפעה של הצעד על המאזן, פשוט עקבנו אחר הנהלים של רשות המסים ככתבם וכלשונם כיום", הגיב המנכ"ל טוני הייוורד - אשר צפוי לעזוב את תפקידו לאור ההאשמות החמורות כנגד החברה ברחבי העולם.

על אף שגורמים רשמיים בארה"ב טרם הגיבו להצהרת BP, יש להניח כי היא לא תסב יותר מדי אושר לפקידים בשל ההשפעה שיכולה להיות לצעד על חברות אחרות ועל הסדרים שונים שמגבשים בבית הלבן לאחרונה עם מוסדות פיננסיים, ובהם בנק ההשקעות גולדמן זאקס.