ענקית האינטרנט, חברת יאהו, הודיעה היום (ד') כי התוכניות שלה ושל מיקרוסופט להשיק מנוע חיפוש משותף לא יושפעו מהודעת חברת יאהו יפן אתמול כי תשתף פעולה עם גוגל .
זאת, לאחר שמיקרוסופט תקפה את החבירה של יאהו יפן לגוגל בטענה שהיא "תשמיד" את התחרות בשוק החיפוש החינמי והחיפוש בתשלום ביפן. "אם הרשויות יאפשרו לגוגל להמשיך בתוכניותיה, היא תשיג שליטה כמעט מוחלטת בשוק הפרסום והחיפוש ביפן לא באמצעות צמיחה אורגנית, אלא באמצעות הסכמים", כתב היועץ המשפטי של מיקרוסופט, דייב היינר.
יאהו יפן מחזיקה בכ-53% משוק החיפוש בארץ השמש העולה, ולגוגל כ-38%. מיקרוסופט חתמה בתחילה השנה על הסכם שיתוף פעולה עם יאהו, שצפוי להעלות את נתח השוק המשותף שלהן לכ-30% בארה"ב. עם זאת, יאהו יפן היא חברה עצמאית שרק כ-35% ממניותיה מוחזקות בידי יאהו, ולכן היא אינה מחויבת להסכם שנחתם בין יאהו ומיקרוסופט.
למרות הערכות פרשנים כי ייתכן וההסכם יבוטל על ידי הרשויות, יאהו יפן מסרה כי היא כבר דנה בנושא עם הממונה על הסחר והתחרות ההוגנת ביפן והוא לא הביע התנגדות לשיתוף הפעולה עם גוגל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.