הפועלים: עדיפה השקעה באי.די.בי ודסק"ש על פני כור וכלל

הבנק פרסם המלצה וניתוח על חברות האחזקה השונות של הקונצרן שבשליטת נוחי דנקנר ■ מעריך כי חברת משאב המחזיקה בנשר ותעבורה שווה 2.47 מיליארד שקל

בבנק הפועלים מעדיפים את ההשקעה באי.די.בי אחזקות ודסק"ש על פני כור וכלל תעשיות . הבנק פרסם המלצה לחברות האחזקה השונות של קונצרן אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר. מהעבודה עולה כי בבנק מעדיפים את ההשקעה בחברות אי.די.בי אחזקות ודסק"ש, הזוכות להמלצת תשואת יתר. לעומתן זרוע התעשייה והטכנולוגיה כלל תעשיות, וכור מקבלות המלצה נמוכה יותר של תשואת שוק.

אי.די.בי אחזקות זוכה למחיר יעד של 150.2 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-60% ממחיר המניה הנוכחי בבורסה, ואילו דסק"ש, המחזיקה בין היתר בסלקום ובשופרסל מקבלת מחיר יעד של 84.9 שקל, הגבוה בכ-20% לעומת מחיר המניה בשוק. לעומת זאת כלל תעשיות מקבלת מחיר יעד של 26 שקל למניה, הדומה למחיר המניה הנוכחי (23.8 שקל).

לראשונה מתחיל הבנק לסקר גם את קבוצת כור, המחזיקה ביצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן וב-3.2% ממניות הבנק השויצרי קרדיט סוויס. כור מקבלת מחיר יעד מבנק הפועלים של 89.2 שקל, הגבוה בכ-20% ממחיר המניה הנוכחי.

בהמלצה מתייחס הבנק גם לרכישת הענק שביצעה לאחרונה מכתשים אגן, שרכשה את חברת חומרי ההדברה האמריקאית אלבאו תמורת כמיליארד דולר. "רכישת אלבאו משתלבת במתווה העסקי שהנהלת מכתשים אגן החדשה הציבה לעצמה. לחברה מספר אתגרים עמם עליה להתמודד, ובראשם שיפור והרחבת צינורות השיווק ותיק המוצרים", כותב האנליסט ירון פרידמן בעבודה.

רובן המוחלט של החברות הבנות של אי.די.בי הן ציבוריות. האחזקה הפרטית הבולטת שלה היא משאב, המשתייכת לכלל תעשיות. משאב מחזיקה במונופול המלט נשר. בבנק הפועלים מעריכים את שוויה של נשר ב-2.47 מיליארד שקל.